• Fenuril

Hur ska jag matcha min klänning?

Hej alla, 

Jag har beställt min kläninng och hoppas att den ska komma inom ett par veckor. Jag älskar den, men har ingen aning om hur jag ska matcha den. Det är inte min vanliga stil så att säga. ^^

Vad tror ni? Vilken frisyr? Slöja? Vilka smycken och skor ska jag ha? Annat jag bör tänka på? Jag är betydligt större (åt alla håll, både längre bredare och kurvigare ^^) än modellen på bilden också, om det gör någon skillnad. =)

Jag tänkte fixa hår och smink själv, så gärna något som inte är tokavancerat. =)

• Svar på tråden Hur ska jag matcha min klänning?
  • FruForsmark

Tycker ett färgat band i midjan kunde vara klädsamt med matchande skor :) gillar bar tå.

• Chicita

Jag skulle satsat på något liknande det som tjejen på bilden har.

En sko med öppen tå (oavsett om du kör lågskor eller klack och sen en birdcage.
    Vet ju inte vad du har för frisyr i vanliga fall. Men kanske bara göra stora lockar och ha det hänga löst? Eventuellt ett spänne på sidan (som du kan ersätta birdcagen med om du inte orkar ha den på hela dagen...

• Fenuril

Ja, jag gillar öppen tå, så det tror jag på. =) 

Jag har långt, mellantjockt blont hår som är ganska medgörligt när det gäller frisyrer, så jag har en del att leka med. Lockar är fantastiskt fint, och jag brukar göra det när jag vill vara fin. Men, jag lyckas sällan få dom att hålla en helkväll, men jag kanske får läsa på lite mer och se om jag hittar någon metod som funkar.

Vad tror ni om smycken? Ska jag vara utan som tjejen på bilden, eller ha något halsband? Vilken modell isf?

Jag gillar sådana små spetshandskar som har blivit vanligt nu, men det kanske blir för mycket? Kanske less is more i det här fallet?

Tror ni man kan ha korsett under? Eller blir det för tjockt och varmt?  

• Chicita

Jag tror att dom där små spetshandskarna skulle kunna passa jättefint in med resten.

Korsett kan nog bli lite varmt tror jag, men det beror ju mycket på hur varm du är i dig själv och när ni gifter er också.
    Jag skulle nog hellre satsat på en sån där "hålla in magen-underklänning" som bara slätar ut lite.
    Klänningen ser så mjuk och fin ut, så att ha en korsett som kan göra en lite stel, under klänningen... Tja det blir lite motsägelsefullt bara..
    Dessutom finns det nog en risk att snörningen till korsetten syns genom klänningstyget. 

• Chicita

Just ja, halsband...
    Kanske en Camé?
    Eller något annat lite sådär vintageinspirerat smycke.

• Mmmaria

Underbar klänning!

Absolut halsband till. Ej strass utan hellre pärlor eller annat i gammaldags stil.

• Fenuril

Korsetten är inte tänkt för att hålla in magen (även om det är ett plus ^^), utan istället för bh. Jag har väldigt svårt att hitta axelbandslösa bhar som sitter bekvämt, så jag tänkte att en korsett vore idé. (Jag har en wonderbra idag, och den sitter uppe och ger fina bröst, men aj vad ont jag får efter en utekväll. Ska jag ha den hela bröllopet kommer jag nog gå sönder tror jag. ^^) Men jag tror som du, att det kan bli varmt och stelt... svårt det där. Tänk om man kunde vara utan. ^^ 

Jag googlade camé, och ja dom är jättefina. =) Ett enkelt hänge med en sådan kanske? =)

Så, ett smycke eller kam med birdcage veil (svenska?)  Typ en sån här: 

pink cherry blossom hair accessory, wedding hair comb - CHIEKO - bridal hair comb, pink flower, white flower

Eller så?

Bridal Feather Fascinator with Brooch, Bridal Fascinator, Wedding Hair Accessories, Fascinator, Hair Clip, Bridal Veil, Ivory and Champagne
    Bridal Fascinator, Wedding Head Piece, Feather Fascinator, Bridal Hair Accessory -  OLIVIA

Eller kanske en sådan? 
    Hair Comb -  Mint Green Maroon Bird in Flight Hair Comb  Antique Victorian Style
    Eller så?
    Feather headband with rhinestone brooch - Roselle

Eller så?

blush pink wedding hair flower wreath - SUGAR FROST - cherry blossom bridal accessory / flower girl headband

(Körsbärsblommor eftersom vi har lite av ett japantema, bröllopsresan går dit)

Halsband: 

Large Cameo Locket Necklace, Green/Cream, Sweet Charlotte Lady, Vintage Inspired, Long Chain - Martha
    Orchid Lariat with Sea Green Teardrop Necklace, wedding jewelry gift, mother, sister, daughter, bridesmaid jewelry, bridal gift, birthday

Handskar: 
    bridal Gloves, ivory lace gloves, collar,Sparkling Stones , Fingerless Gloves, cuff wedding bride, bridal gloves, Ivory,
    Korta fingerlösa eller långa?
    Long Ivory Stretch Lace Fingerless Gloves. One Size Fits All. Bridal.

• Jessa

Vilken fin klänning!!!

Jag hade nog försökt ha så få smycken som möjligt om du kör med handskar, t.ex. endast små söta örhängen och något fint i håret (som på bilden med klänningen). Jag hade nog kört på en uppsatt frisyr som smälter ihop med hårsmycket.

Om du kör utan handskar tycker jag nog det blir snyggast med armband - örhängen och hårsmycke

Hur du än gör kommer det bli hur snyggt som helst! 

• Fenuril

Åh, tack! vad gullig du är Jag älskar min klänning. =) Jag hoppas bara att den är fin på också, alltid läskigt att köpa kläder på nätet. 

Ja, det låter vettigt. Jag kanske ska vara utan halsband. Inga örhängen dock, har inte hål i öronen. ^^ 

Kanske någon enkel halvuppsättning med lite mjuka lockar? Ska googla lite bilder. =) 

• Jessa

Det låter alldeles utmärkt! Jag tycker absolut att fokus ska ligga på hår och ansikte - inte hals och halsband .

Enkel halvuppsättning låter jättesnyggt tycker jag!  

• Mmmaria

Jag röstar mot handskar och för halsband (ser väldigt tomt ut på bilden). Dina förslag på hårprydnad gillar jag verkligen! Något sådant vore snyggt!

• Fenuril

Oj oj, svårt det här. =) 

Någon som har tips på en bra sida för skor? Jag är inte så förtjust i traditionella brudskor, utan vill ha något annat. Bekväma, (viktig, jag får skavsår av allt och inget, och får lätt ont i rygg och knän med fel skor) men ändå söta, skor med inte allt för hög klack och bra stötdämpning. Gärna i någon rolig färg. =)

• Jessa
    Sparkling Glitter Heels Latin Ballroom Dance Shoes (053011481)

De här har jag köpt - tänkte ha dem till dansen. Riktigt sköna på och inte alls så hög klack.

(jenjenhouse)

Dina alternativ var jättefina!
  • Fenuril

Åh, ja båda era var jättefina. =)

Modcloth har sååå mycket fina skor, men jag är nojig med att beställa därifrån när det gäller skor. Det är tokdyrt med frakt och tull från US, och om dom inte passar blir det lika dyrt att skicka tillbaka. Skor är liksom svårt, dom måste sitta perfekt. Tänk om man kunde vara säker på att en 28 alltid är en 38 liksom. =) 

• GabriellaIvarsson
    Fenuril skrev 2013-03-01 14:12:26 följande:
    Åh, ja båda era var jättefina. =)

Modcloth har sååå mycket fina skor, men jag är nojig med att beställa därifrån när det gäller skor. Det är tokdyrt med frakt och tull från US, och om dom inte passar blir det lika dyrt att skicka tillbaka. Skor är liksom svårt, dom måste sitta perfekt. Tänk om man kunde vara säker på att en 28 alltid är en 38 liksom. =) 
    Jag såg till att läsa alla kommentarer från folk som köpt skorna, se hur de var i storleken och så. Sen chansade jag lite, min tanke var att om de var helt fel i storleken så får jag väl sälja de på tradera eller något :P

Svar på tråden Hur ska jag matcha min klänning?