• Annika­oThoma­s
    Äldre 26 Feb 15:51
    1799 visningar
    2 svar
    2
    1799

    Kaos med bröllopsfilmare som slutade lyckligt! =)

    Sitter här och är så otroligt lycklig att jag bara blev tvungen att prata ut mig med er alla blivande par! Har fått min bröllopsfilm och jag är så lycklig!

    För att göra en väldigt lång historia lite kortare så bestämde vi oss att ha vårt bröllop i Malmö i en fin liten kyrka för att sedan ha en fest i en närliggande lokal. Vi var allt som allt 31 personer och vi ville minnas allt roligt som skulle hända den dagen och kvällen. Vi hittade en videofilmare som bodde nära där vi skulle vara och vi bokade honom till den dagen. Nåväl, frid och fröjd runt den delen tänkte vi!

    Det första tråkiga som händer är att min makeup artist drar sig ur på grund av att vi hade olika uppfattningar om hur länge hon skulle stanna. Nåväl... det överlever jag (min syster fick axla ta på sig rollen som make up artist för en dag).
    Sen händer det som absolut INTE får hända!! Videofilmaren ringer oss två dagar innan och säger att han inte kan utföra jobbet då han fallit och slagit sig (konstigt nog ringer han via ett utlandsnummer). Jag får total panik och min käre blivande man hade nog lika mycket panik som mig. Blir hysterisk och börjar gråta, det känns så orättvist ju! Grejen är att vi blev rekomenderade att anlita honom av min makes vän som kände denna person. Hursomhelst, vi hade total panik och började söka runt på google och på bröllopstorgets register.

    Dom flesta vi ringde ville ha mer än vad vi kunde ge på grund av det korta varslet (om den ens kunde ställa upp)... Så till sist hittade vi Show motion bröllopsfilm. Inte nog med att killen var jätte trevlig, han gav oss ett pris som var billigare än han som slog sig (om man ser till kvalitén vi fick gämfört med den andre).

    Vilken räddare säger jag bara! Vi var säkra på att vi skulle få filma det själva med mobilerna, men det löste sig och jag är så lycklig att dom valde att ställa upp på så kort varsel (han fick knåpa om sitt schema för att kunna klämma in oss).

    Jag ville dela med mig av detta som tack till Admir som ställde som ställde upp och visade extrem flexibilitet och inte minst så gör dom otroligt vackra bröllopsfilmer. Vet inte om jag vågar lägga upp min bröllopsfilm så att ni får se några glimtar (känner mig för feg...) men om jag gör det så lovar jag att lägga upp det här omedelbart så ni får se =)!

    Kan rekomendera Show motion bröllopsfilm till alla blivande par!

    Annika och Tomas Assarson

  • Svar på tråden Kaos med bröllopsfilmare som slutade lyckligt! =)
  • Äldre 26 Feb 18:23
    #1

    Vilken tur att allting ordnade sig tillslut! Kan förstå er panik, vet inte vad jag skulle ha gjort om något liknande hänt oss (med t.ex. fotografen)... problemet är ju just att hitta någon annan som kan ställa upp på kort varsel, så där hade ni verkligen tur i att den nye killen dessutom var bättre ;)


     


    Känns som att förlusten nu i efterhand är hans snarare än er!

  • Annika­oThoma­s
    Äldre 26 Feb 22:04
    #2

    Ja verkligen vi hade enorm tur! Detta var det sista vi faktiskt oroade oss för, det var så mycket annat man trodde kunde gå snett... Tydligen inte helt ovanligt att fotografer eller filmare "hoppar av" i sista stund (har talat med några vänninor och dom har hört talas om liknande fall! Usch!

    Men som du säger så blev ju resultatet bättre än vad det hade blivit med den förste filmaren, tur att vi hittade denna killen säger jag bara!

    Skönt att det är över och att jag fick en otroligt fin film, det var värt all stress och näst intill nervsammanbrott.

    /Annika

Svar på tråden Kaos med bröllopsfilmare som slutade lyckligt! =)