• Anonym (Barn längtan)

    Längtar så otroligt

    Hej,


    Jag tror jag bara behöver skriva av mig. Att man planerar barn är inget man vill prata om högt med nära och kära om det (Peppar peppar) inte skulle gå vägen.
    Men jag pratar nog hål i öronen på min sambo snart. Missförstå mig rätt han vill också och längtar också. Men jag kan inte beskriva känslan riktigt.


    Vi har pratat om att börja försöka om ett par månader. Vi gifter oss i juli och jag vill inte vara höggravid på bröllopet. Men jag längtar så jag vet inte vart jag ska ta vägen!


    Vi har pratat om barn ett par år men bestämde för 1 år sen att vi skulle börja försöka strax innan bröllopet, nu är det bara ett par månader kvar men emellan åt har jag sån längtan att jag inte kan tänka på annat. Längtan efter att få pluss på stickan, vara gravid och framförallt ha en liten bebis i mina armar, mitt barn!


    Är jag konstigt? Är det någon annan än jag som kan känna den här enorma längtan efter barn? Efter familj?
    Jag längtar inte bara efter en bebis utan efter att vara en familj, jag kan fantsiera om hur mina barn kommer och väcker mig på julaftons morgon.
    Hur jag och min kille går hand i hand med våra barn på sommar semestern.

  • Svar på tråden Längtar så otroligt
  • Humle

    Du är inte alls konstig! Jag längtade också jättemycket efter barn innan vi började försöka och tänkte väldigt mycket på det. Nu hade vi tur att det gick fort med båda barnen (nog fortare än vad sambon räknat med ).

    Lycka till!!

  • Anonym (juli)

    jag hade nog kunnat skriva det där själv faktiskt. vi gifter oss också i juli och har planerat att starta lite innan bröllopet. jag precis som du tjatar hål i huvudet på sambon. Vi bestämde förra våren att vi skulle starta nu innan bröllopet.
    Visst han längtar också men känns som det är en helt annan grej för oss tjejer. När tänker ni börja då?

  • Anonym (Barn längtan)

    Åh det är inte bara jag alltså! Vi tänkte att vi slutar skydda oss i slutet av april efter mensen i april. Sen kör vi på och hoppas att det går vägen fort hihi.
    Jag tog ut min kopparspiral i november så vi har använt kondom eller mitt pessar så det är inget hormonellt "ivägen" som vi behöver ta hänsyn till.


    Hur har ni gjort?


    Min sambo längtar också massor, men jag tror inte heller att det är riktigt samma sak för killar. Dock kommer det ofta meningar som " Åh tänkt när det där är vi" och så pekar han på en familj i lekparken. Eller " Älskling jag vill också öppna dörren och höra små fötter som kommer springande mot mig och ropar Paappa!!"


    Då längtar jag ju bara ännu mer hahah..

  • Anonym (juli)

    haha nej det är inte bara du. vi är nog ganska många ska du se.
    jag tog ut min p-stav i maj 2011 så jag har varit utan i drygt två år så några hormoner som ställer till det finns det ingen risk för så det känns jätteskönt. sen har jag "schemalagt" min mens och äl sedan jag tog ut min p-stav så jag vet att den är 27 dagar och kan på dagen säga när mensen kommer och den kommer alltid rätt och ägglossningen samma där. känner av den jättetydligt så det känns bra med.

    Vi sätter också igång i april, mensen är slut 16:e april och ägglossning 26:e så då hoppas jag så på det. Det enda som är liiiite läskigt är att det kanske går på en gång så då hoppas jag att jag fortfarande kommer i klänningen. Men det får vara så i sådana fall. En bebis är värt så mycket mer. hihi

    hur gör du för att dämpa längtan och så då? det är ju trots allt drygt 50 dagar kvar. :D

  • Anonym (Barn längtan)

    Jag har ÄL 11 maj som vi tänkte sikte på. Kommer börja lite smått innan och inte bara på ÄL. Kan inte få nog av min karl hur som haver haha...


    Jag tänker lite att OM det mot förmodan skulle gå vägen på första försöket är jag bara i vecka 7 vid tillfälle för bröllopet då är bebisen ungefär stort som ett smultron, då lär det inte påverka min klänning hehe!


     


    Jag kan inte dämpa min längtan! Det är det ända jag tänker på! Tar ett glas av mitt favorit vin och tänker på att jag inte kommer få dricka det på över ett år hahah!
    Har du något bra tips?

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-26 12:06:03 följande:

    Jag har ÄL 11 maj som vi tänkte sikte på. Kommer börja lite smått innan och inte bara på ÄL. Kan inte få nog av min karl hur som haver haha...


    Jag tänker lite att OM det mot förmodan skulle gå vägen på första försöket är jag bara i vecka 7 vid tillfälle för bröllopet då är bebisen ungefär stort som ett smultron, då lär det inte påverka min klänning hehe!


     


    Jag kan inte dämpa min längtan! Det är det ända jag tänker på! Tar ett glas av mitt favorit vin och tänker på att jag inte kommer få dricka det på över ett år hahah!
    Har du något bra tips?


    det låter som en bra idé. och du har ju en poäng. så stor är den ju inte än då. så det är nog ofarligt. dom jag pratat med tycker å andra sidan att det största problemet är illamående i sådana fall. men ja okej då får det vara så.

    ja det var ju en bra idé. jag är ju fortfarande inte vuxen så jag dricker inte vin men annars en mycket bra idé.
    jadu jag är lite knäpp men när min längtan är som värst så brukar sambon ta med mig och köpa bebiskläder. det dämpar för mig i alla fall. då köper man liksom något för målet. sen pysslar jag en hel del, virkar bebisfiltar och har sytt babynest och dregglisar. tänkte försöka mig på ett lapptäcke också. jätteroligt är det men lite vill jag allt spara till jag faktiskt är gravid.

    har ni pratat namn och så då? brukar vara bestämt ganska tidigt.
  • Anonym (Barn längtan)

    Absolut har vi pratat namn! Men jag vet inte om jag vill avslöja dom haha. Vi har två flicknamn och två pojknamn =).


    Ni då? Har ni pratat något om det?


     


    Jag vill egentligen inte säga det här högt med risk för att det blir så men tänk om man köper bebis kläder och så blir det ingen bebis? =( Min värsta fasa.
    Jag tänkte nog börja handla först när vi passerat vecka 12 i så fall och den största missfallsrisken är borta.

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-26 12:45:24 följande:

    Absolut har vi pratat namn! Men jag vet inte om jag vill avslöja dom haha. Vi har två flicknamn och två pojknamn =).


    Ni då? Har ni pratat något om det?


     


    Jag vill egentligen inte säga det här högt med risk för att det blir så men tänk om man köper bebis kläder och så blir det ingen bebis? =( Min värsta fasa.
    Jag tänkte nog börja handla först när vi passerat vecka 12 i så fall och den största missfallsrisken är borta.


    det är okej. :D
    ja vi har pratat namn och dom är redan helt bestämda. Men eftersom min blivande är iranier så blir det persiska namn på våra små.
    Älskar att vi hittat så fina namn till våra små. pojknamn var det svåraste faktiskt men nu har vi också två av varje.
    eventuellt tre. haha

    Då är det så. då kan man ge bort dom. Jag tänker inte så mycket på tänk om. Jag är en sådan här tänka positivt människa. Och det har fungerat hittils så det ska de nog göra nu också. Man får ta det som det kommer. Så köpa bebiskläder är underbart att göra. Då samlar man på sig massa och sen har man inte samma som alla andra när man väl får bebis. ;)
    Delar upp betalningarna lite så att man inte måste slänga ut så där jättemycket pengar på en och samma gång när man kommer dit ;)

    Jag är helt säker på att det kommer gå för övrigt. lika bra att tänka så :D
  • Anonym (Barn längtan)

    Du har absolut helt rätt i att man ska tänka positivt! Jag längtar efter att få handla små söta sparkdräkter!

  • Anonym (juli)
    Anonym (Barn längtan) skrev 2013-02-26 13:32:20 följande:
    Du har absolut helt rätt i att man ska tänka positivt! Jag längtar efter att få handla små söta sparkdräkter!
    haha ja det är såååå gullligt. så det förstår jag att du gör. sambon muntrade upp mig lite förra veckan så då köpa jag tvåpack av bodys, byxor, mössor och strumpor. jättefina var dom. sen råkade jag köpa ett par små söta skor också. nej nu vill jag liksom bara att tiden ska gå snabbare. fast å andra sidan så har tiden gått snabbt hittills i alla fall. januari och februari bara flög iväg. haha.

    har ni satt upp några mål innan bebis och så? Vi gjorde en lång innan-bebis-lista för saker vi ville uppnå innan bebis kommer. gjorde ni något liknande?
Svar på tråden Längtar så otroligt