• Zandraaa

Brudfrisyr med löshår

Ska beställa och sätta i löshår inför den stora dagen. Jag ska en uppsättning och mitt hår är inte tillräklingt tjockt eller långt. Men så tänkte jag först hur jag skulle sätta fast de. Med micro ringar eller keratin. MEn så kom tanken. Kan man inte bara sätta i clips och göra en frisyr? Någon mer som gjort så?

• Svar på tråden Brudfrisyr med löshår
  • Chicita

Det beror på vilken frisyr du ska ha.
    Jag satte inte ens i mitt löshår utan lindade tränsen runt en slinga av mitt eget hår som utgjorde basen för min knut...
    Sen vek vi mitt eget hår över det här så att det inte syntes...

Om en frisör ska göra din uppsättning så är det bäst att fråga frisören vad denne rekommenderar för sätt att fästa löshåret. 

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag hade rekommenderat löshår med clips. Sätt i dem och klipp ihop håret lite dock. För ska du sätta i löshår, då rekommenderar jag microringar, så kostar det väldigt mycket mer. Köper du med clips kan du ju sätta i dem sen när du vill vara extra fin eller så! Och spara bra med pengar!! lycka till!

• Zandraaa
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-02-24 23:17:25 följande:
    Jag hade rekommenderat löshår med clips. Sätt i dem och klipp ihop håret lite dock. För ska du sätta i löshår, då rekommenderar jag microringar, så kostar det väldigt mycket mer. Köper du med clips kan du ju sätta i dem sen när du vill vara extra fin eller så! Och spara bra med pengar!! lycka till!
    Du tror inte clipsen syns då? Syns microringarna nårgot :)?
  • lurigmumin

Jag skulle ha gjort som Chicita och antingen bara använda tränset eller sätta på clips. Prata med frisören som ska göra uppsättningen om det inte är så att du ska göra det själv. Jag har tidigare haft hårförlängning med keratin och om jag skulle ha gjort en väldigt stram uppsättning så hade det nog funnits en lite risk att något fäste skulle ha synts. Men framför allt så kostar det hutlösa summor!
    Det tar ett tag innan man vänjer sig och helt plötsligt har man en ordentlig utväxt så jag skulle nog ha svårt att avgöra när jag skulle sätta in det... Köp hem och testa utan clips. Jag skulle inte lägga pengar på keratin eller microringar.

• Hoffsennanen Tottoplex
    Zandraaa skrev 2013-02-25 08:01:28 följande:
    Du tror inte clipsen syns då? Syns microringarna nårgot :)?
    Är det en duktig frisör så syns de inte. Vanligt med tillfälligt löshår i uppsättningar Microringarna går oxå att dölja bra tycker jag. Men beror oxå på hur mycket hår man har och var de sätts i osv
  • lillsaris

Jag föredrar att sy in min hårförlängning i små inbakade flätor du flätar längs hårbotten :)

• Längtandsfull

Enligt min frisör är det svårt att dölja plupparna som blir av riktigt löshår så det är mycket bättre, finare och enklare att göra med tillfälligt löshår. Så det kommer jag att ha.

• Zandraaa
    Längtandsfull skrev 2013-02-25 21:37:10 följande:
    Enligt min frisör är det svårt att dölja plupparna som blir av riktigt löshår så det är mycket bättre, finare och enklare att göra med tillfälligt löshår. Så det kommer jag att ha.
    Hur menar du då? Att jag ska ha clips? :)
  • Längtandsfull

Zandraaa; ja man kan ha löshår som man sätter i just för den uppsättningen och sen ta ur. Jag ville ha riktigt löshår men när hon sa att det är svårt att dölja limmet när man gör en "stor" uppsättning så valde jag att sätta i löshår senare.

Svar på tråden Brudfrisyr med löshår