• Grodprinsens brud

    Drive-in?!

    Säga vad man vill men i Tidaholm är de moderna Skrattande Idag var jag på en liten mysig bröllopsmässa i Tidaholms bibliotek och när jag går förbi Svenska Kyrkans bord ser jag lappen. 

    DRIVE-IN-vigsel! Under årets cruising kommer de att erbjuda möjligheten till drive-in-vigsel. Det är tur att vi har krav på hindersprövning annars skulle nog sådant kunna spåra ur.

    Bara en rolig detalj tyckte jag! 


  • Svar på tråden Drive-in?!
  • Chicita

    Dom har en liknande grej på Peace & Lovefestivalen här i stan.
    En präst och en borgerlig förrättare viger folk "på löpande band" så att säga.
    Inte säker på om man behöver föranmäla att man kommer så att dom har lite koll på hur många borgerliga och kyrkliga vigslar det blir i slutänden. (om dom klarar det på två eller om dom behöver hjälp)

    En kul grej för dom som inte vill ha så mycket ståhej omkring själva vigseln men ändå göra det till något speciellt och minnesvärt... Glad 

  • Grodprinsens brud

    Ja, jag skulle inte fixa det men jag tror att det egentligen passar väldigt många. Åh Peace & Love... Den hade jag verkligen velat åka på, har aldrig varit där men i år kommer ju både Depeche Mode och Pet Shop Boys! Barndomsnostalgi! 


  • Fial8

    Skansen kör drop-in-bröllop för tredje (?) året i rad, i år den 15 juni :o)

  • Chicita
    Grodprinsens brud skrev 2013-02-24 18:14:09 följande:
    Ja, jag skulle inte fixa det men jag tror att det egentligen passar väldigt många. Åh Peace & Love... Den hade jag verkligen velat åka på, har aldrig varit där men i år kommer ju både Depeche Mode och Pet Shop Boys! Barndomsnostalgi! 
    Jag bor ju här så jag slipper tyvärr inte undan från det Flört
    Men jag slapp ju i alla fall jobba mitt i smeten förra året, och även i år. Plus att vi nu bor såpass i utkanten av stan så att vi bara märker av det när dom spelar på scenerna som är vända åt vårt håll. Och om det är några enstaka P&L-are som förirrar sig hitåt Flört
Svar på tråden Drive-in?!