• Bulis76

klänningpanik!!!!!

Hej!! Jag ska gifta mig den 1 juni o har ingen klänning! Jag VEET va du tänker!!! PANIK!!!! Jag vet hur jag vill att klänningen ska se ut. Jag har varit innte på www.bayliy.se och www.jjshouse.se o hittat jätte fina klänningar till bra pris men vet inte om jag vågar lita på att jag får min kläning. Var ska jag vända migo e de nån som har nån erfarenhet av dom leverantörerna?

Så här vill jag att min klänning ska se ut:

• Svar på tråden klänningpanik!!!!!
  • lordoz

jjshouse har jag förstått är samma som jenjenhouse.. Därifrån har jag beställt nu i förra veckan, och ska gifta mig den 6/4 och räknar med att den hinner komma fram...

De skriver ju att man ska få den inom en viss tid, så det är bara att lita på det...

Vad är det du inte vågar lita på? Att den inte hinner fram i tid? Eller att den inte ser ut som på bilden??

• Bulis76

Jag vågar inte lita på att den varken kommer fram i tid eller alls. O jag tror säkert att den ser ut som på bilden.

• lordoz

Jag tror inte du behöver oroa dig för att den inte kommer fram i tid eller inte alls... Om nu jjshouse är samma som jenjenhouse så har de inte fått någon kritik för det...

På jenjenhouse sätter du ett sista-datum då du måste ha klänningen... Jag satte mitt till 12/3 även om bröllopet inte är förrän den 6/4...

Så kör på!

Det finns flera trådar här på forumet som handlar om kinaklänningar och en som specifikt handlar om jenjenhouse (och det är i den som jag har fått uppfattningen att jjshouse och jenjenouse är samma) och inte i någon av de trådarna har jag läst något om att klänningen antingen inte kommit fram alls, eller försent..

• Mustikka

Måste vara ärlig jag hade inte vågat. Hur ser klänningen ut?
    Har du kollat runt i butiker? Ibland blir ju många besvikna men ibland blir klänningarna fina. Jag hade i början velat beställa men drog mig ifrån sen. Visste inte hur den skulle komma att se ut, dem ser ju alltid någorlunda bra ut eller riktigt fula. Dem är iaf inte 100% kopior. Isåna fall om man har tur 90% likt =) Har iaf hört att millybridal och dino är bäst 

• Ritak

Bra datum, gifter mig samma dag Flört

Jag beställde min klänning från jjhouse och blev förvånad över hur fort jag fick den!
    Tror jag fick den ca 1 månad efter jag beställde den. Tror inte det ska vara några alls problem om du beställer en klänning nu, du får som sagt ange ett sista datum som du behöver klänningen. Sen kan du betala lite extra och välja express packet Glad

Här finns en hel tråd om jjhouse där har folk skrivit hur fort dom fick klänningarna och om klänningen levde upp till deras förväntningar; www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4139413.html

• Bulis76

Ritak-Hoppas på fint väder men de brukar ju va de då. Hur ska ni ha ert bröllop? Tema?

Tack ni andra för er omtanke. Jag ska gå in o kolla. Mina tärnor får klänningar från jj´s house.

Jag har hittat en till sida som folk verkat nöjda me: www.dhgate.com

Hittade en jätte fin klänning där. Va har ni valt för klänningar? Eller de kanske ni inte vill avslöja ;)

• Mustikka
    Bulis76 skrev 2013-02-22 19:40:24 följande:

Ritak-Hoppas på fint väder men de brukar ju va de då. Hur ska ni ha ert bröllop? Tema?

Tack ni andra för er omtanke. Jag ska gå in o kolla. Mina tärnor får klänningar från jj´s house.

Jag har hittat en till sida som folk verkat nöjda me: www.dhgate.com

Hittade en jätte fin klänning där. Va har ni valt för klänningar? Eller de kanske ni inte vill avslöja ;)

Dhgate är som ebay med många olika sömmerskor. Många kan ha samma bilder men som inte tillhör dem. Ska du välja dhgate så kolla upp hur många positiva feedbaks dem har fått. =)
  • Bulis76

Just nu sitter jag kikar runt på millybridal. Hittade en klänning där som jag hittade på dhgate oxå.

• PimPim83
    karamell skrev 2013-02-22 18:56:02 följande:
    Kolla på 

www.landybridal.co/

De har väldigt många fina klänningar till bra pris. Jag beställde min klänning därifrån och blev nöjd! :)
    Lycka till! 
    Jag rekomenderar också Landy. Betsällde min klänning därifrån. Den kostade 179 dollar eftersom den "egentligen" är en tärnklänning.
  • Bulis76

Nu har en liten liten del av paniken lagt sig. Klänningen e beställd men jag kan givetvis inte slappna av förrän den har kommit.

Jag hittade den på www.lightinthebox.com

• Bulis76

Åh vilken fin klänning lordoz. :)

• lordoz
    Bulis76 skrev 2013-02-26 20:45:35 följande:
    Åh vilken fin klänning lordoz. :)
    Tack!

Hur ser din ut??
  • Bulis76

Tack!! :) Ja, efter mycke om o men så har jag nu bestämt mig. Mina tärnor slog ihop datorn o tog me sig mina bröllopstidningar!! hahaha

Svar på tråden klänningpanik!!!!!