• ev2013

    Smycke tips!

    Hejsan!


    Skulle behöva lite tips på smycken som passar til denna klänning. Någo som har någon ide?


     



     


     

  • Svar på tråden Smycke tips!
  • karamell

    Pärlor! Pärl-armband på ena armen, ett enkelt eller inget halsband, och ett par pärlörhängen som "droppar" typ, lite mer festliga än bara studs. Tror det skulld bli snyggt!

  • Flixon

    Jag skulle skippa halsband, det "händer" redan så mycket uppe vid halsen i och med blommorna på axeln.

    Ett nätt armband och diskreta örhängen, kanske pärlor som karamell föreslår! :)

    Fin klänning förresten!! 

  • CatarinaN

    Jag skulle också skippa halsband till denna klänning eftersom det är en assymetrisk skärning upptill samt dekoration med blommor på ena axeln.  Jag skulle nog matchat den dekorationen med mindre vita blommor i håret.  Jag skulle nog även skippat armband. Håller ju i brudbukett och så kanske man vill ha fokus på ringarna. Men det är en smaksak. Klänningen ger en känsla av vintage så jag skulle satsat på örhängen i vintagestil.

  • Chicita

    Jag skulle kört på ett halsgropssmycke (alltså ett kort halsband med ett litet hänge som ligger precis i halsgropen.
    Helt enkelt bara för att dra blicken mot ansiktet.

    Örhängen skulle jag bara haft om du har uppsatt hår, och då små droppformade hängen (pärlor, kanske med lite "bling")

    Och om du ska ha armband så skulle jag kört på något enkelt där också.
    Antingen ett enkelt pärlarmband (inte så stora pärlor) eller en tunn kedja i guld eller silver beroende på vad du gillar för metallfärg.

     

  • ev2013

    tusen tack för era tips! Har varit inne på pärlörhängen och även ett armband med pärlor på en guldlänk. Får ta mig en sväng runt i div butiker och se vad som finns.


    Tusen tack för att ni tar er tid!

  • palma2013

    Du måste välja örhängen efter frisyr. Bestäm frisyr först, om det ska vara hängande hår eller helt uppsatt etc. Detta påverkar vilka örhängen som passar till. Pärlor är alltid klassiskt. Tycker du ska ha ett pärlarmband på den arm som INTE har klänningen över axeln d.v.s. hö om bilden är rättvänd. Skippa absolut halsband.

Svar på tråden Smycke tips!