• hemliga80talisten

    Tips på frågor man ska kunna om sin blivande man!

    Hejsan allihop!
    Är helt obevandrad inom det här med möhippor och grejer och ska nu hålla en för min allra bästa vän inom kort. Vi ska ha en utmaning där bruden ska bli utfrågad om sin blivande man. Det kluriga är ju bara att komma på frågor, och nu står det så still att jag inte kan komma på en endaste fråga.
    De övriga som ska vara med på möhippan är inte särskilt hjälpsamma i att komma på frågor, så därför vänder jag mig till er iställt! Någon kanske har haft samma utmaning?

    Har ni några fler tips på enkla utmaningar som inte är förnedrande på något vis utan bara roliga och kan utföras på plats hemma hos henne? Vore sjukt tacksam för varenda tips jag kan få!

    De utmaningar jag har tänkt ihop hittills är;
    1. Hur väl känner du din blivande man?
    2.  Måla din blivande man - med förbundna ögon.
    3. Fråga grannen (bruden får en lista över saker hon ska fråga efter hos grannarna, en del saker som är lite extra pinsamma kommer vi dessutom att placera ut)
    4. Lukta dig till din blivande mans tröja.
    5.  En blivande fru - att klara av enkla vardagssysslor under tidspress (vore tacksam för förslag här med).

    Hoppas att någon där ute kan hjälpa mig!! :) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-21 23:11
    Temat för hippan är 80-tal, något som passar henne som hand i handske. Utifall att någon ville veta! Jag kommer även uppdatera här om hur hippan blev!

  • Svar på tråden Tips på frågor man ska kunna om sin blivande man!
  • Augusti13

    Hej!


    I mitt kompisgäng har vi ett stående inslag i allas möhippor som är väldigt uppskattad av alla:
    Då har den blivande maken filmats medan han svarar på frågor. På möhippan visas sedan filmen, och efter varje fråga pausas filmen så att bruden ska gissa vad hennes blivande har svarat innan det spelas upp. Jättekul! Vi är inte så pryda av oss, så det är ofta frågor som ”Vilken är din favoritställning i sängen?” ”Vilket datum hade ni sex första gången?”, men också frågor som ”Hur ser din drömkväll ut?” och ”vad gör ni om 10 år?”.


    Om bruden svarar fel får hon dricka, svarar hon rätt får alla andra dricka. Kan självklart varieras på många sätt. Om det blir svårt att filma går det väl lika bra att skriva ner hans svar och läsa högt, men det är så klart extra kul med film. Förra hippan försvann ett klädesplagg från mannen för varje fråga, tillslut stod han alldeles näck med en gitarr framför paketet och svarade på sista frågan ;)


    Lycka till med planerandet!

  • TheD
    Augusti13 skrev 2013-02-22 11:20:15 följande:

    Hej!


    I mitt kompisgäng har vi ett stående inslag i allas möhippor som är väldigt uppskattad av alla:
    Då har den blivande maken filmats medan han svarar på frågor. På möhippan visas sedan filmen, och efter varje fråga pausas filmen så att bruden ska gissa vad hennes blivande har svarat innan det spelas upp. Jättekul! Vi är inte så pryda av oss, så det är ofta frågor som ”Vilken är din favoritställning i sängen?” ”Vilket datum hade ni sex första gången?”, men också frågor som ”Hur ser din drömkväll ut?” och ”vad gör ni om 10 år?”.


    Om bruden svarar fel får hon dricka, svarar hon rätt får alla andra dricka. Kan självklart varieras på många sätt. Om det blir svårt att filma går det väl lika bra att skriva ner hans svar och läsa högt, men det är så klart extra kul med film. Förra hippan försvann ett klädesplagg från mannen för varje fråga, tillslut stod han alldeles näck med en gitarr framför paketet och svarade på sista frågan ;)


    Lycka till med planerandet!


    ja alla är olika. Det där jag skulle jag inte ha gått med på ;)
  • TheD

    Vilken fot tar han på sig strumpan först? Oftast har de flesta en fot man börjar men eller arm när man ska ta på sig en tröja


    Vad är det första XX gör på morgonen?


    Vilket var XX sämsta ämne på gymnasiet?


    Vad ville XX bli som liten?


     


    osv... det är bara att ösa på med frågor och sen välja ut frågorna som känns bäst. Titta på Kär & Galen ;)

  • Augusti13
    TheD skrev 2013-02-22 11:22:03 följande:
    ja alla är olika. Det där jag skulle jag inte ha gått med på ;)
    Hihi nej, det är nog inte för alla :p Men vi har väldigt roligt med det! Frågorna kan ju göras "barnvänliga" för den som vill det :)
  • filibustern

    gud det finns ju hur många frågor som helst. funderat själv på att kanske fixa någon tipsrunda för gästerna om oss, eller något sånt här för alla par. 

    kan ju vara något så enkelt som
    favoritmat,
    vad gillar xx att du har på dig
    drömskoter/bil/båt (beroende på intresse) 
    favoritfilm
    vilken film gråter xx till? :P
    skostorlek
    storlek på byxor
    hur många visdomständer har xx ALT. hur många har xx dragit ut? 

    vardagssysslor kan ju vara
    vattna blommor,
    diska ett x antal talrikar/glas
    lägga diskade bestick (en och en!! för att göra det mer stressigt hehe) i lådan
    byta gardiner

    beror kanske lite på hur mycket utrymme det finns i huset?
     
    finns som sagt massor, men nu har du lite exempel i alla fall 

Svar på tråden Tips på frågor man ska kunna om sin blivande man!