• sofiia
    Äldre 21 Feb 21:38
    5023 visningar
    15 svar
    15
    5023

    Hur mycket har ni klart för er stora dag???

    Hej kommande brudar :D


    Hur mycket har fixat inf bröllopet? När sänder ni inbjudningarna?? Inbjudningslistor klara?

  • Svar på tråden Hur mycket har ni klart för er stora dag???
  • dellel­garin
    Äldre 22 Feb 09:36
    #1

    Vi gifter oss i juni, vigsel och plats är bokad, catering och hotell, samt brunch dagen efter, personal och fotograf är klart mina kläder och alla ringar är färdigt, vi håller på och bokar band och solister just nu, inbjudningarna skall gå om två veckor och listan på de inbjudna är klar sedan länge, hår, naglar och sånt är bokat, värdpa klart och de flesta detaljer kring vigsel och fest är bestämt.
    Vi behöver en bil och sen är det MASSOR med pyssel som skall göras, vi skall ha festen hemma på vårat ladloft och det skall piffas upp rejält innan det är dags....

  • afture­lding
    Äldre 22 Feb 10:14
    #2

    Vi gifter oss i slutet av juni. Inbjudningarna skickades för tre veckor sen.

    Vi har bokat vigselförättare, hotell, lokal, städning och börjat förhandla med en fotograf. Ringarna kom för någon vecka sen. Blivande makens kläder är färdiga, medans min klänning ligger i delar här hemma (jag väntar på tygleverans). Mina skor är dock inköpta för länge sen, lika så mina underkläder.
     
    Vi har även skissat på vigseln. Och jag har börjat pyssla.

    Det känns som att vi har koll faktiskt, och nu är det mest att vänta. 

  • Jessic­a B
    Äldre 22 Feb 12:46
    #3

    Gifter oss 29 juni och tror att vi har koll på det mesta.
    inbjudningarna skickades ut i slutet av januari.
    Catering bokad.
    DJ bokad.
    Kläder och skor klart
    Frisör och fotograf fixad, mina svägerskor hoppar in på dessa poster.
    Blanketter för hinderprövning och namnbyte ifyllda och väntar på att få skikcas iväg.
    Festlokal bokad.
    Ringarna beställda och betalda
    Toastmasters tillfrågade.

    Hmmm.. Säkerrt massa man har missat men det kommer väl..

  • TeSsAn­90
    Äldre 22 Feb 13:56
    #4

    vi gifter oss 13 juli ocj vi har kommit ganska långt vi med..
    Inbjudningarna skickade vi ut till alla <3-dag 
    Lokal bokad, familjemedlemmar tillfrågade att göra mat (menyn inte helt betsämd än)
    min ring klart
    Min klänning med ALLA tillbehör som smycken och skor och osv klart
    fotograf bokad
    frisör bokad (mammas vännina)

    Mycket kommer att köpas in nu vid löning så som m2bs ring och kostym och bestmans kostym. 

    några tillfrågningar ska göras till tostmasters och sen allt pyssel till dukning, ska även på provsmakning av eventuell tårta om ca 2 veckor.. 

    annars är all under kontroll.. :)
     

  • Äldre 22 Feb 14:30
    #5

    Vi gifter oss 7 juni -13 . *Kyrka, präst och lokal är bokade. *Har beställt catering och bestämt meny. * klänning, underkjol, skor och eventuellt slöja är färdigt. * min blivandes kläder är färdigt. * bil och chaufför till vigseln och till festen är fixat. *Tärnor, marsalk(?, näbbar) och toastmadamees är färdiga :) * skickade ut inbjudningskorten förra veckan. * Alkohol ska snart beställas och köpas. * all dekoration till lokalen är färdigt. * bestämt hur buketterna ska se ut. * ring är klar och nästan betald ;) * m.m. Det jag vet som vi har kvar är: * beställa alkohol och köpa alkohol. Samt annan alkohol fri dryck. * beställa underkläder till mig och sambon. * ena tärnan ska sy näbb kläderna. * tärnorna ska fixa sina klänningar:) * åka med marsalk(?) till dressman så han får slips och kavaj köpt och en vit skjorta. * fixa till det sista pysslet. * köpa nya säng lakan istället för hotell natt. * fixa någon som kan fixa frisyr och smink. * och säkert något mer som jag inte kommer på nu ;)


  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 22 Feb 14:41
    #6

    Vi gifter oss 31 augusti och har kommit relativt långt tycker jag. Jag har verkligen jobbat hårt för att få ihop allt måste jag säga :) * Präst bokad * Vigsel bokad * Organist bokad * Lokal, catering, dekorationer, tårta... * Fotograf klar * Hår och makeup bokat * Inbjudningskort skickade i förrgår * Placeringskort beställda Det är ju såklart en massa kvar. Jag vet inte vad jag eller min kille ska ha på oss. Jag har inte kollat blommor. Vi vet inte hur vi gör med transport... Med mera... Men vi är på god väg!

  • Äldre 22 Feb 14:42
    #7

    GIfter oss i aug och än så länge har vi bokat lokal för fest och boende samt gjort inbjudninglistan. Snart blir det inbjudningar som skall skickas ut... 

  • Äldre 22 Feb 14:48
    #8

    Till lägg: Tårta och fotograf är också klara :) Hm.. Svårt att komma ihåg allt ;)

  • Emmali­nnea
    Äldre 22 Feb 15:40
    #9

    Allt är färdigt ska bara köpa in mat till den egnengjorda buffen och blommor. Vi gifter oss den 8juni.

  • sansun
    Äldre 22 Feb 22:44
    #10

    Vi ska gifta oss den 10 Aug och har inte såå mycket klart. Kyrka, lokal och underhållningen till festen. Börjat spåna på gästlistan och lite färgtema, meny, dekorationer osv. Har kännts som det varit så länge kvar hela tiden, men NU e det ju inte alls länge kvar :-O 

  • Äldre 22 Feb 23:46
    #11

    vi gifter oss 3 augusti och:

    middagslokal bokad
    kyrka bokad- ännu ingen aning vem som viger oss. ska ta reda på det till veckan
    stolsöverdrag och rosetter till stolar klara
    dukar/lakan inköpte
    servettringar pysslas med i detta nu.. så nästan klart.
    Inbjudnigskorten är klara, ska skriva ut själv ainbjudan imorgon och sedan börja dela ut inbjudningarna
    Tärnor tillfrågad, klänningar inte beställda men bestämda.
    buffe spiakd och tårtor spikade
    efterrätt och snittar till brudskål spikade
    hans slips är köpt
    näbbklänningarna är köpte
    vigselringen köpt
    fotograf bokad (inväntar dock fortfarande bokningsbekräftelse som skulle komma efter nyår........)
    det mesta av dukning/dekorationer är klart

    Inte klart:
    Skor
    min klänning
    Hans sjorta
    vem är bestman
    kökspersonal
    festhäften
    bordsplacering
    vem sjunger våra låtar i kyrkan? 
    boka hotell
    boka transport

    sen är de väl mer som är klart + mer som är oklart, men de kommer =)
     

  • sofiia
    Äldre 23 Feb 22:16
    #12
    ojoj ni har hunnit låååååångt.... får skynda på, hihi..
  • Frida8­7
    Äldre 24 Feb 03:13
    #13

    Vi gifter oss första juni och detta är klart:

    Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Catering bokad
    Blommor (bestämda och bokade)
    Klänning inköpt
    fotograf bokad
    hälften av alkoholen inköpt
    DJ bokad
    bröllopsnatt bokad
    bröllopsresa bokad
    skor köpta
    ring köpta
    underkläder köpta
    Inbjudningarna skickade
    placeringskort håller på att tillverkas
    bordsplaceringen preliminärt klart (väntar på lite svar från gäster)
    hår och makeup tider bokade
    naglar bokade

    Kvar att göra:
    Köpa hälften av alkoholen
    prova menyn
    möte med prästen
    köp av brudgummens utstyrsel
    färdig bordsplacering

     

  • Jeanet­te08
    Äldre 24 Feb 14:20
    #14

    Vi har bokat 17 Augusti och är bara i början av planeringen. Har inte bestämt oss för hur vi vill ha det ännu, klänning och vigselring är det som det letas efter nu.


    Funderar på om det är för tidigt att köpa klänning redan nu, men dte kanske det inte är :)


    Kyrka är bokad, men kan hända att det blir en borglig utomhusvigsel istället om vi hittar rätt ställe och allt klaffar. Vi vill ha det litet och försöker sålla ut vilka vi vill bjuda, eller om det bara blir vi två och våra två barn...


    Vår tanke är att ha en stor fest sen för hela släkten och vänner ett år senare, så vi letar redan nu inspiration till den festen.

  • Burre
    Äldre 24 Feb 14:56
    #15

    Gifter oss 15/6
    Klart är följande
    Kyrka
    Lokal
    Klänning
    Västar och kravatt till 3 näbbar
    Mat
    Inbjudningskort
    Porslin(tallrikar)
    Stolsrosetter
    Champagneglas för brudskål
    Vinglas middag
    Personal till middagen
    Personal till baren på festen
    Toastmaster & Toastmadame
    Ringar
    Make up
    Transport från Kyrkan

    Pågår :)
    Håret( kikar på frisörer)
    Drycken (planerad resa)
    Skor till brud
    Blommor (kikar på florister)
    Ljuslyktor
    Vinglas ( köps i omgångar)
    Val av musik i kyrkan

    Ej klart
    Kläder till M2B
    Skjorta, skor & byxa till näbbar
    Vigselhäfte
    Festhäfte
    Glas till avec
    Te & Kaffekoppar
    Vattenglas
    Dukar och stolsöverdrag
    Dekorationssaker
    Bestick

    Har med största sannolikhet glömt hälften :) men ungefär iaf :)


Svar på tråden Hur mycket har ni klart för er stora dag???