• Anker

    Bröllop i partytält

    Vi gifter oss den 3/8 2013. Det kommer runt 50 personer och vi ska ha festen i ett partytält. Jag tänker mig ett som är med öppna väggar om det är fint väder. Jag har dock väldigt svårt att se framför mig hur det kommer se ut. Jag vet hur dukningen och bord och stolar kommer se ut, men hur mkt ljus/lampor/ljusslingor och dekoration behöver man till själva tältet för att göra det så mysigt som möjligt" Snälla ge mig tips :)

  • Svar på tråden Bröllop i partytält
  • Fixelady

    Jag skulle också behöva tips! =)

    Vi gifter oss 27 juli och ska ha middagen och festen i ett partytält och jag har redan börjat göra lite pom-poms att hänga från "stången" i taket.
    Jag ska även köpa en massa billiga vita tyger att drapera med. Men hur vet jag inte riktigt än. Sedan har jag läst om att man kan använda fiberduk att drapera med, så lite sånt blir det också. Men längre har jag inte kommit. Funderar på hur man ska få till ljuset när mörkret kommer på kvällen.. Någon som har idéer?

  • jeanettejohansson

    Tänk på att ha hårt golv! Inte kul om det regnat några dar innan och marken är mjuk och svampig och man går med vit klänning och klackar. Dessutom kan stolsben sjunka ner, gästerna fastna mad klackar och det blir svårt att dansa.


    Vi ska hyra från ett företag ex. http://www.gronahusetevent.se/brollopspaket/


    Googla bröllopstält så får du fram olika bilder :)

Svar på tråden Bröllop i partytält