• mirreth

    Barnfritt - formulera så här?

    Kan man skriva i inbjudan / på hemsidan "Bröllopet är barnfritt sånär som på några stora kusinbarn, kusiner och våra egna barn."Jag tror inte vi har några vänner som ammar eller likanande....

  • Svar på tråden Barnfritt - formulera så här?
  • Chicita

    Visst kan ni väl det Glad

    Jag kanske hade skrivit:
    Med några få undantag är bröllopet barnfritt.
    De barn som är inbjudna är namngivna i själva inbjudan.

    Eller tja något åt det hållet. 

  • mirreth

    Vi har inte namngivit några barn men de det gäller är medvetna om vilka de är, de är knappt barn längre troligen över 18 allihop för tiden går så snabbt...

  • Chicita
    mirreth skrev 2013-02-21 17:17:56 följande:
    Vi har inte namngivit några barn men de det gäller är medvetna om vilka de är, de är knappt barn längre troligen över 18 allihop för tiden går så snabbt...
    Oj, i så fall skulle jag nog hellre skrivit att det är 18-årsgräns istället för att kalla dom för barn Flört
  • mirreth

    Har inte koll på deras åldrar så de får vara barn, tror ingen tar illa upp.


     

  • Fröken Finemang

    förresten, jag tror det är viktigt att få med på inbjudan, alla läser inte på hemsidorna.
     
    vi kommer ha det överallt då det är viktigt för oss att festen är barnfri.

    Att våra syskonbarn är med, är självklart då de ingår i brudföljet och alla deras barnvakter är med på bröllopet.  


  • mirreth

    Vi har hänvisat till hemsidan och har inte så mycket fakta på inbjudan. Kuverten är adresserat till de som är bjudna, men så långt kanske folk inte tänker. Vi blev bjudna till ett bröllop på Gotland för några år sedan och det framgick inte om barn var välkommna, jag ringde och frågade.

Svar på tråden Barnfritt - formulera så här?