• Äldre 21 Feb 09:24
    5385 visningar
    9 svar
    9
    5385

    Ni som haft ballonger

    i festlokalen, ge mig gärna lite bilder på det.....

  • Svar på tråden Ni som haft ballonger
  • Äldre 21 Feb 10:18
    #1

    Vill gärna också se bilder på det:)

  • Äldre 21 Feb 10:32
    #2

    Man kan ju bara googla Balloon wedding också så får man upp mycket inspiration (många helt överdrivna men ändå, det är ju inspiration).

    Själv förknippar jag ballonger med barnkalas.
    Dock tyckte jag att den här var lite rolig om det är någon som kan göra ballongdjur/ figurer Glad 
     

  • Äldre 21 Feb 17:34
    #3


    Jag älskar dessa hjärtballonger och sådana kommer jag nog vilja ha på mitt bröllop:) De finns att köpa i alla färger. Kanske att man köper en tub med helium så att de håller sig fint upprätta, eller att man binder upp dem i volanger i taket.
  • CoG
    Äldre 21 Feb 17:44
    #4

    Jag vill ha ballongknippen med helium i taket i vår lokal.
    Jag såg några ballonger som man behövde blåsa upp dom tidigast 12 timmar innan,
    men det ställer ju till det lite eftersom att vi inte bor i närheten av lokalen och bara kommer att vara där dagen innan för att ställa iordning.
    Vi vill ju inte att ballongerna ska ramla ner på golvet.
    Så jag ska försöka hitta ballonger som håller längre....

  • CoG
    Äldre 21 Feb 17:59
    #5
    http://webshop.ballonger.nu/ballongtillbehor/hi-float/ultra-hi-float

    Nu hittade jag den här, den får bli ett måste om vi ska ha ballonger.
  • Äldre 8 Mar 22:46
    #6

    har kollat runt på ballonginspiration hela kvällen nu:) Först hade jag tänkt att ha med helium, men det verkar rätt dyrt att fixa...man måste väl låna/hyra helium helt enkelt.

    Nu funderar jag på att bara hänga upp ballonger i taket (så det hänger neråt utan helium)....tänker mig att täcka en del av taket med ljusa ballonger. Men får nog fundera vidare lite...

  • Festoc­hfoto
    Äldre 8 Mar 23:18
    #7

    Det går att att köpa helium pumpar på tex teknik magasinet om man vill ha helium och det kostar runt 300 kr. Det går att blåsa ca 30 ballonger med den. Annars kan man blåsa ballonger med luft och knyta samman flera ballonger bredvid varann och hänga upp dem i taket eller mot en vägg. Det blir snyggt. Vi hade en babyshower och använde oss av ballonger med helium som vi lät hänga fritt med långa snören som hängde ner. Det blev väldigt snyggt. OOm ni vill se bilder kan ni gå in via min profil. 

  • Äldre 9 Mar 12:45
    #8
    Festochfoto skrev 2013-03-08 23:18:28 följande:
    Det går att att köpa helium pumpar på tex teknik magasinet om man vill ha helium och det kostar runt 300 kr. Det går att blåsa ca 30 ballonger med den. Annars kan man blåsa ballonger med luft och knyta samman flera ballonger bredvid varann och hänga upp dem i taket eller mot en vägg. Det blir snyggt. Vi hade en babyshower och använde oss av ballonger med helium som vi lät hänga fritt med långa snören som hängde ner. Det blev väldigt snyggt. OOm ni vill se bilder kan ni gå in via min profil. 
    Tack för tipsen...300 var ju inte så dyrt och jag ska inte ha jättemånga ballonger så det skulle nog funka!
  • CoG
    Äldre 9 Mar 17:45
    #9

    Kolla upp hur länge de ballonger du köper håller heliumet och om det behövs ngt extra tillsatt så att dom inte dalar ner mot golver för tidigt.


    LinneaR skrev 2013-03-09 12:45:39 följande:
    Tack för tipsen...300 var ju inte så dyrt och jag ska inte ha jättemånga ballonger så det skulle nog funka!
Svar på tråden Ni som haft ballonger