• Äldre 20 Feb 19:34
    1431 visningar
    2 svar
    2
    1431

    Blanda organza och satin?

    Det har visat sig att våra bord i lokalen endast är 70cm breda, så dom löpare vi har köpt är för breda. Så nu måste jag hitta nån annan variant..så nu är jag inne på organza...men jag har satinrosetter, är det snyggt att blanda dom? Eller är det bättre att köpa nya rosetter till stolarna i organza?

    Borden är ju 70cm breda, hur breda bör löparna vara? Har hittat 28cm och 16cm...28cm är nästan som dom jag har, dom är ju 30cm...kan man klippa isär organzatyg utan att det repar sig? 

  • Svar på tråden Blanda organza och satin?
  • Tuvest­am
    Äldre 20 Feb 20:43
    #1

    Vi beställde organzalöpare som vi ska ha på våra bord. Beställde även så jag skulle kunna klä vanliga glasburkar, men det blev inte alls bra när jag klippte i det. Det fransade sig himla mycket och drar man lite för hårt i det så är det nästan så där går en maska. Du vet så som det gör i nylonstrumpor. Vet inte om man kan fålla in sidorna så det inte fransar sig. Jag tyckte inte att det va någon hit iaf!

  • SofiaM­agdale­na
    Äldre 20 Feb 21:34
    #2

    Jag tycker absolut att du kan blanda satin och organza! Det kommer bli fint med materialbrytningar. Det ger en mer levande känsla. 

    Det jag funderar på är om du verkligen behöver köpa nya löpare till bordet. Har du provdukat och sett att det ser knasigt ut eller är det mer en känsla du har?
     

Svar på tråden Blanda organza och satin?