• Äldre 18 Feb 09:53
    4263 visningar
    22 svar
    22
    4263

    Hur mycket kaffe dricker du?

    Rösta och diskutera!
    Du som dricker kaffe, hur vill du helst ha kaffet?
    Du som inte dricker kaffe, varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker du?
  • Äldre 18 Feb 10:11
    #1

    Jag är gymnasielärare, det är obligatoriskt med kaffedrickande i lärarummet ;) Jag dricker 2 koppar på morgonen 3-4 på jobb och 1-2 koppar hemma

  • Äldre 18 Feb 10:13
    #2

    Pappa är den enda i familjen som dricker kaffe :)

    Jag tycker inte kaffe är gott. Det är läskigt att se vissa ha ett sånt starkt beroende av kaffe, speciellt i de yngre åldrarna.

  • Alylly­ra
    Äldre 18 Feb 12:21
    #3

    Jag dricker kaffe under hela dagen. Är dock väldigt bra på att fylla på koppen, ta några klunkar och sen glömma bort den tills den är kall och odrickbar... Men på morgonen är det obligatoriskt att sänka en kopp, annars får jag ont i huvudet!

    Förut drack jag mer kaffe än vad jag gör idag, det slutade med en lättare magkatarr så jag trappade ner. En gång har det också svartnat för mina ögon för att jag inte fått i mig kaffe på tillräckligt länge. Sådana dumheter har jag slutat med, nu är det mest för att slippa huvudvärk och piggna till. Och en social grej förstås, vi dricker mycket kaffe på jobbet. 

  • dellel­garin
    Äldre 18 Feb 12:22
    #4

    Jag gillar kaffe men det gör inte min mage, helst vill jag ha svart vilket numera är helt uteslutet.
    Ibland efter extra fina middagar unnar jag mig en kopp cappucino, men sedan får jag räkna med att magen pajjar... =(

  • Äldre 18 Feb 12:32
    #5

    Jag har inte lärt mig att dricka kaffe ännu. Jag brukar dricka vatten på dagarna istället.

  • Äldre 18 Feb 12:46
    #6

    Dricker inte kaffe, det smakar inte gott! På morgnarna blir det te, på kvällarna brukar det bli ett glas saft eller, om det är helg, läsk.