• sheza

Någon mer som vill ha de lantligt?

Sitter och planerar vårt bröllop och vill ha ett lantligt/western tema på det hela. Jag tänker mer vigsel utomhus med fest och mat uppdukat i en stor lada. Lite mer som logdanskänsla med liveband och även grillning under kvällen.

Någon mer som har lite mer lantliga ideer om sitt bröllop?

Har lite inspirations bilder på hur jag vill ha känslan.

Funderar på klänning som ska vara passande och även mannens kläder.

Min vita häst ska vara med som jag ska rida damsadel på, och min m2b kommer leda mig till vigseln. 

Några bra inspirations ideer?  

• Svar på tråden Någon mer som vill ha de lantligt?
  • Tin

Vad kul! Min kompis var tärna på sin systers bröllop. De håller på med westernridning och de hade just det temat på bröllopet och festen. De gifte sig utomhus (tror jag) och hade festen i en lada och quarterhästarna med sig. Hon hade blommor i håret och en enkel hellång spetsklänning med långa ärmar. Han hade cowboyhatt och ljusblå skjorta och jeans. Gästerna kom i jeans och flanellskjorta respektive sommarfin knälång klänning. De som ägde cowboyboots hade det på sig. Ska ha varit helt underbart! Ljuslyktor överallt, halmbalar att sitta på, rustik dukning på träbord, trätunnor med isvatten för ölen som gästerna bara gick och tog av osv. Alla hade superkul och fick verkligen med sig en upplevelse hem!                       

• kärlekensbrudpar

Jag har haft samma ide hela tiden..men morsan var inte så glad över western tema...hon vill bara att vi kör lantligt...vars har du hittat cake toppern och tårtan? Glad

• kärlekensbrudpar

å vilken fin klänning!!! had esjälv kunnat ätnka mig en sån...

• kärlekensbrudpar

vi ska komma till festen på varsin häst....vi ska ha lekar som hoppa säck dragkamp mm ponnies till barnen fest tält. Fest dukning tagen från naturen. helstekt gris på menyn..Glad

• msE

har du kolllat på martha stewart wedings?? där finns massa inspiration o hitta, borde vara enklare o hitta western bröllop där iom det e amerikansk sida :)

• sheza
    msE skrev 2013-02-15 21:22:40 följande:
    har du kolllat på martha stewart wedings?? där finns massa inspiration o hitta, borde vara enklare o hitta western bröllop där iom det e amerikansk sida :)
    Ja jag har kikat runt lite där med, åååå så mycket fint det finns =) Och så gillar jag när man kan dekorera med vad naturen själv har att erbjuda. Så massa tips på sånt ;) 
  • sheza
    Tin skrev 2013-02-15 17:14:11 följande:
    Vad kul! Min kompis var tärna på sin systers bröllop. De håller på med westernridning och de hade just det temat på bröllopet och festen. De gifte sig utomhus (tror jag) och hade festen i en lada och quarterhästarna med sig. Hon hade blommor i håret och en enkel hellång spetsklänning med långa ärmar. Han hade cowboyhatt och ljusblå skjorta och jeans. Gästerna kom i jeans och flanellskjorta respektive sommarfin knälång klänning. De som ägde cowboyboots hade det på sig. Ska ha varit helt underbart! Ljuslyktor överallt, halmbalar att sitta på, rustik dukning på träbord, trätunnor med isvatten för ölen som gästerna bara gick och tog av osv. Alla hade superkul och fick verkligen med sig en upplevelse hem!                       
    Precis åt det hållet är jag inne på =)=)
  • sheza
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-15 17:59:45 följande:
    Jag har haft samma ide hela tiden..men morsan var inte så glad över western tema...hon vill bara att vi kör lantligt...vars har du hittat cake toppern och tårtan? Glad
    kolla in på www.cowboycountryweddings.com/ för lite roligheter ;)
  • kärlekensbrudpar

Sheza tack :)

Svar på tråden Någon mer som vill ha de lantligt?