• Anonym (vill göra något)

    Min man är orolig pga arbetet

    Han jobbar dagtid på en fabrik och nu är det nedskärningar pågång.
    Han kan be att bli flyttad till en annan avdelning NU för att kanske slippa bli utan jobb.
    Men det är en avdelning han varit på tidigare och där vill han verkligen inte vara.

    Annars kommer han att bli övertalig på sin avdelning förmodligen och blir antingen utan jobb helt eller flyttad till ett ställe där dom jobbar skift.
    Han har diabetes och det funkar dåligt med skift för honom, sedan oroar han sig för hur det ska gå för familjen med hämtingar/ lämningar och sånt då jag också har varierade arbetstider om han ska gå skift.

    Jag lyssnar då han pratar och försöker säga "Vi får helt enkelt lita på att det blir bra, vad som än händer".
    För man kan inte styra allt och ha alla svaren, det brukar lösa sig och ibland blir det värre innan det blir bättre....
    Men jag är inte en man och jag vet inte hur olika vi är på insidan...

    Några tips på hur jag kan stötta?

  • Svar på tråden Min man är orolig pga arbetet
  • FrökenMäkelä

    Tycker han får överväga för och nackdelar med att flytta nu till en tjänst som han inte vill vara på eller att han ev. blir arbetslös, jobba skift osv...


    Att en i familjen jobbar skift brukar inte ställa till så stora bekymmer med hämtning/lämning. Min sambo jobbar 2-skift.


    Du kan stötta honom genom bara att lyssna och försöka få honom att känna efter hur han vill göra.

  • Anonym (vill göra något)
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-15 17:52:38 följande:

    Tycker han får överväga för och nackdelar med att flytta nu till en tjänst som han inte vill vara på eller att han ev. blir arbetslös, jobba skift osv...


    Att en i familjen jobbar skift brukar inte ställa till så stora bekymmer med hämtning/lämning. Min sambo jobbar 2-skift.


    Du kan stötta honom genom bara att lyssna och försöka få honom att känna efter hur han vill göra.


    Jag jobbar inte skift,
    men börjar som tidigast 6:30 och slutar senast 17:30 och förrutom det har jag kvällsmöten som slutar kring halv ått-åtta på kvällen.
    Och med dom tiderna hinner jag inte lämna/ hämta på förskolan.
    Så det är sånt han tänker på.
    Att en av två jobbar skift kan vara en fördel då det blir kortade dagar för barnen,
    men ibland kan det krocka.
Svar på tråden Min man är orolig pga arbetet