• alfonso

Suitopia.com

Hej på er!

Funderar på att beställa en kostym från suitopia. Har googlat en del, och många verkar vara nöjda med resultatet. Det jag fundrar på är hur tygerna är. Om vi beställer därifrån så kommer vi att välja ett av de billigare tygerna.
    Ni som har beställt därifrån, minnns ni vilket tyg ni valde och är ni nöjda?

• Svar på tråden Suitopia.com
  • HubbaBubba

Man kan ju få tygprover hemskickade Glad

• alfonso
    HubbaBubba skrev 2013-02-14 16:08:16 följande:
    Man kan ju få tygprover hemskickade Glad
    Ja, jag såg det. Så det kommmer vi nog att göra. Glad Men jag tänker att det kan vara svårt, att utifrån en tygbit, avgöra hur en hel kostym ser ut i ett visst tyg.
  • sommaren13
    alfonso skrev 2013-02-15 08:12:07 följande:
    Ja, jag såg det. Så det kommmer vi nog att göra. Glad Men jag tänker att det kan vara svårt, att utifrån en tygbit, avgöra hur en hel kostym ser ut i ett visst tyg.
    Och ni bor inte i närheten av Stockholm heller förmodar jag? 
  • alfonso
    sommaren13 skrev 2013-02-15 08:40:04 följande:
    Och ni bor inte i närheten av Stockholm heller förmodar jag? 
    Nej, det gör vi inte.
  • jimmyojennifer

Vi tänkte också beställa därifrån. Jag har mailat lite med dom och dom har ett väldigt trevligt bemötande. Skicka mail och ställ dina frågor, det är mitt tips. =)

• Sassabrassamandelmassa

Jag och min man har bara positiva omdömmen om dem, min make har flera stycken, bland annat bröllkopskostymen.

• zofiza

Har bara positivt att säga om dem. Min m2b har flera kostymer därifrån.

De olika kvaliterna som finns, har ju lite att göra med om man kommer använda kostymen mycket (i jobbet) eller om man enbart skall ha den vid ett fåtal tillfällen. De största skillnaderna är väl att tygerna andas på olika sätt.

Men det tyg som m2b använder sig av mest är massimo -tygerna, andas bra och har lång livslängd.
    Min bror köpte kostym med tyget phillip, lite tjockare tyg än massimo men inte märkbart varmare.

Om ni har vägrana förbi sthlm så kika in hos dem.

Annars tror jag att ni kan bli hjälpta av tygproverna.  :)

• brudiår

Oxå bara hört positivt om dom! Lycka till!Glad

Svar på tråden Suitopia.com