• Bulis7­6
    Äldre 13 Feb 20:51
    2704 visningar
    8 svar
    8
    2704

    Brudgummens kläder!!!!

    Vi ska gifta oss i Juni. Marint tema. Blått och vitt i färger.


    Vi har ännu inte hittat kläder till min blivande make. Han vill ha någon marin kostym av nått slag. Förslag på detta? Och var kan jag hitta de?


    Vi håller ner kostnader och är även öppen för andra marina förslag!!


    Kram!!

  • Svar på tråden Brudgummens kläder!!!!
  • Äldre 13 Feb 20:58
    #1

    Har ni kollat på suitopia (tror jag det heter). Vi funderade på att beställa en kostym till maken därifrån men har inte gjort det än.
    Jag tycker att dom verkar ha vettiga priser i alla fall och har hört rätt bra om dom Glad 

  • söt nöt
    Äldre 13 Feb 21:23
    #2
    Chicita skrev 2013-02-13 20:58:25 följande:
    Har ni kollat på suitopia (tror jag det heter). Vi funderade på att beställa en kostym till maken därifrån men har inte gjort det än.
    Jag tycker att dom verkar ha vettiga priser i alla fall och har hört rätt bra om dom Glad 
    Min blivande har beställt kostym från dom. Den är jätte fin. Sitter bra. Man kan gå till deras butik på Tegnersgatan i Stockholm om det inte är allt för långt dit. Så kan man få hjälp där med att mäta och känna på tygerna.  
  • Bulis7­6
    Äldre 13 Feb 21:35
    #3

    Tack för tipset. Ska gå in o kika!!! Har dock 25 mil till Sthlm :(

  • Äldre 13 Feb 22:20
    #4
    Bulis76 skrev 2013-02-13 21:35:26 följande:
    Tack för tipset. Ska gå in o kika!!! Har dock 25 mil till Sthlm :(
    Du kan få hem tygprover via hemsidan har jag sett (tror det kostade lite, men under hundringen eller nåt) och mäta kan du ju i värsta fall få hjälp av en skräddare med för ett par hundra om du inte vågar mäta honom själv Glad
  • Äldre 13 Feb 23:22
    #5

    Det är jättesnyggt! Min man hade mörkblå kostym och var så nöjd! Han är blond och svart blev därmed inte sån jättekontrast. Den var tyvärr av dyrt märke.. men om du har vägarna förbi Stockholm så finns "Grosshandlarn" där man utlovar exklusiva kostymer till lägre priser. Har inte varit inne där men ser hela tiden massa affisher. http://grosshandlarn.se/hogtid.html

  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 14 Feb 09:04
    #6

    Vi beställde ifrån Suitopia till vårt bröllop och min man köper fortfarande jobbkostymer ifrån dem. Vi tog måtten själva, nemas problemas.

  • Äldre 14 Feb 10:28
    #7

    Om han/ni är i Malmö nångång så har Fashion Showroom väldigt bra och billiga kostymer. När vi köpte kostade alla 2500 kr, vilket var ordinarie pris, och något senare hade de en kampanj där alla kostade 2000 kr. http://www.fashionshowroom.se/

  • Bulis7­6
    Äldre 18 Feb 11:30
    #8

    Ska kolla upp de!!! Tack för hjälpen!!

Svar på tråden Brudgummens kläder!!!!