• sommarvinter

    Hur formulerar man vår inbjudan?

    Hej!

    Vi ska gifta oss den 15 juni med bara några få vittnen och efter det ska vi bjuda in resten av släkten och några vänner på en fest.

    Jag undrar hur man formulerar bäst att dom är bjudna på festen och att vi haft ceremonin privat innan? (vill inte att någon förvirring ska uppstå)

    vi kommer att bjuda på buffe och vin/öl till maten. Sen kommer vi att ha en liten bar till självkostnadspris. Hur formulerar man detta?

    Vi kommer att ha en liten fest med ca 30 personer och känner att det är viktigt att det blir en avslappnad och kul fest. Därför vill vi inte heller skriva på något alldeles för formellt sätt då det inte är vår stil.

    Någon som har några bra ideer?:)

  • Svar på tråden Hur formulerar man vår inbjudan?
  • tiger

    Vi kommer gifta/viga oss den 15 juni och efter ceremonin vill vi fira detta med er. Välkomna på fest med mat och dryck klockan 18:00 i/på xxx Efter middagen finns en bar till självkostnadspris och vi kommer dansa natten lång

  • sommarvinter
    tiger skrev 2013-02-13 19:12:01 följande:
    Vi kommer gifta/viga oss den 15 juni och efter ceremonin vill vi fira detta med er. Välkomna på fest med mat och dryck klockan 18:00 i/på xxx Efter middagen finns en bar till självkostnadspris och vi kommer dansa natten lång
    tack så mycket!

    Någon annan som har något tips? Är det annat man bör ha med i inbjudan? Klädsel:sommarfin tror jag att vi kör på, eller något liknande.
  • Chicita

    Den 15:e Juni gifter vi oss i en privat cermoni med våra närmsta

    Efter vigseln vill vi fira detta med släkt och vänner och därför hoppas vi att du/ni vill dela dagen med oss.
    Vi träffas kl XX i X-lokal där vi bjuder på middagsbuffé & dryck.
    Efter middagen finns en bar till självkostnadspris för de som är mer törstiga.
    Klä er i något som passar till en sommarfest.

    OSA till ___________________________ senast den X/X-2013 

    Jag gillar egentligen inte hemsnickrade klädkoder. Men om ni inte vill ha Kavaj (lägsta vedertagna klädkoden) så tycker jag att lite mer info än "sommarfin" behövs. Mitt förslag är inte bra det heller, men bara för att försöka få in det på något annat sätt än som en "klädkod" Flört

  • MeaJ
    Chicita skrev 2013-02-13 20:14:07 följande:
    Den 15:e Juni gifter vi oss i en privat cermoni med våra närmsta

    Efter vigseln vill vi fira detta med släkt och vänner och därför hoppas vi att du/ni vill dela dagen med oss.
    Vi träffas kl XX i X-lokal där vi bjuder på middagsbuffé & dryck.
    Efter middagen finns en bar till självkostnadspris för de som är mer törstiga.
    Klä er i något som passar till en sommarfest.

    OSA till ___________________________ senast den X/X-2013 

    Jag gillar egentligen inte hemsnickrade klädkoder. Men om ni inte vill ha Kavaj (lägsta vedertagna klädkoden) så tycker jag att lite mer info än "sommarfin" behövs. Mitt förslag är inte bra det heller, men bara för att försöka få in det på något annat sätt än som en "klädkod" Flört
    Sommarbrud 2013
Svar på tråden Hur formulerar man vår inbjudan?