• Bamsemums

    Färg på tärnans klänning?

    Jag har tänkt mig Rosa,vitt och silver som färgtema. Min brudbukett kommer bestå av rosa rosor i olika nyanser. Och tanken är att både tärnan och brudnäbben ska ha rosa i sina buketter.
    Nu till mitt dilemma.. Jag kommer ha vit klänning, brudnäbben tänkte jag skulle ha en vit klänning och ett rosa band i midjan.
    Nu till tärnan! Hon är inte alls en rosa person och klär inte i den färgen. Kan hon ha lila? lite mörkare lila och ändå rosa blommor i buketten. eller vad ska hon ha för färg på klänningen?
    Är det någon som har något förslag så att hela brudföljet går ihop?

  • Svar på tråden Färg på tärnans klänning?
  • Chicita

    Varför kan hon inte ha en grå/silver klänning? 
    Då kanske hon även kan ha den igen på andra tillställningar.
    Eventuellt någon rosa löstagbar detalj
    Jag har inte tagit hänsyn till någon  budget här...

    Några exempel
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-silvergra-903491/

    (ta bort knytbandet och sätt dit ett dimrosa kanske?)
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-silvergra-937902/ 

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/the-wardrobe-985/lisa-maxi-dress-601233-26/ 

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/laurie-oneshoulder-dress-631517-80/ 

  • FruForsmark

    Hej,


    Håller med Chicita att en grå klänning är ett fin alternativ eller kanske dimmrosa som är ett mellanting?


    http://www.brollopsguiden.se/uploaded_images/gallery/12585.jpg


    Vi hade rosa som tema och tärnorna hade ljusrosa klänninigar. Vi tyckte dock att det skäde sig lite mot deras klänningar om deras blommor var rosa så de fick bli vita rosor för dem (tips om ni hittar rätt klänningar som inte råkar matchar blommorna).


     

  • Bamsemums
    Chicita skrev 2013-02-13 16:20:06 följande:
    Varför kan hon inte ha en grå/silver klänning? 
    Då kanske hon även kan ha den igen på andra tillställningar.
    Eventuellt någon rosa löstagbar detalj
    Jag har inte tagit hänsyn till någon  budget här...

    Några exempel
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-silvergra-90...

    (ta bort knytbandet och sätt dit ett dimrosa kanske?)
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-silverg... 

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%... 

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%... 
    Tack, det var ett riktigt bra förslag faktiskt! Att jag inte har tänkt på det!
    Snygga klänningar till bra pris också!
  • FruForsmark

    "Skar sig".. skulle det stått (lika bra att skriva då det alltid finns språkpoliser i närheten :) )


    Vi hade inte det, men silvriga sandaletter tycker jag är supersnyggt till rosa klänning.

  • Bamsemums
    FruForsmark skrev 2013-02-13 16:39:31 följande:

    Hej,


    Håller med Chicita att en grå klänning är ett fin alternativ eller kanske dimmrosa som är ett mellanting?


    www.brollopsguiden.se/uploaded_images/gallery...


    Vi hade rosa som tema och tärnorna hade ljusrosa klänninigar. Vi tyckte dock att det skäde sig lite mot deras klänningar om deras blommor var rosa så de fick bli vita rosor för dem (tips om ni hittar rätt klänningar som inte råkar matchar blommorna).


     


    Vad fin den var! Snygg :)
  • Chicita
    Bamsemums skrev 2013-02-13 16:41:51 följande:
    Tack, det var ett riktigt bra förslag faktiskt! Att jag inte har tänkt på det!
    Snygga klänningar till bra pris också!
    Ibland ser man inte skogen för bara träd så att säga Flört
    Det skulle även funka med en vit klänning till tärnan också.
    Bara man är noga med att modellen inte är så "brudklänningslik" och kanske gärna mönstrad i lite grått/rosa så funkar det också.
    Men jag kände bara att om ni har 3 färger så kan hon väl säkert ha minst en av dom tre Flört 
  • Bamsemums

    Du har alldeles rätt :) tänk vad lättnader blev helt plötsligt. Nu slipper jag fundera på det :)

Svar på tråden Färg på tärnans klänning?