• MLiiSvenson

    Novemberbrudar 2013!

    Hej!
    Planerna går mot ett bröllop 131130, har haft funderingar på ett sommarbröllop, dock blir det nästa år isådanna fall. Men nu vill jag ha lite idéer om vinterbröllop, det känns väldigt mysigt.
    Hur ser era planer ut?
    Vi har lagt en budget på 50.000, det blir ett ganska simpelt bröllop med ca 50 inbjudna.
    Färgtema lila.

    Kilona ska rasa fram tills den stora dagen. Men som sagt, dela gärna med er om tips och idéer, här har vi inte så mycket bestämt ännu.

    Hur ser festen ut?
    Vigselcermonin?
    Hur gör ni med bar?
    Lekar och övningar?
    Jag badar i papper och tidningar här hemma! 

  • Svar på tråden Novemberbrudar 2013!
  • November2013

    Hej

    Här har du en som kommer gifta sig i november =)

    Vi kommer vigas på eftermiddagen 16:00, sedan går vi med facklor till festlokalen och äter en 5 rättersmeny och sedan är det bal. Allt går i de sena höstfärgerna med mycket levade ljus osv.

    kyrka, lokal och catering är bokat. Klänning och hans kläder är klara.
    nu är bara resten kvar ;) 

  • MLiiSvenson
    November2013 skrev 2013-02-11 22:00:59 följande:
    Hej

    Här har du en som kommer gifta sig i november =)

    Vi kommer vigas på eftermiddagen 16:00, sedan går vi med facklor till festlokalen och äter en 5 rättersmeny och sedan är det bal. Allt går i de sena höstfärgerna med mycket levade ljus osv.

    kyrka, lokal och catering är bokat. Klänning och hans kläder är klara.
    nu är bara resten kvar ;) 
    Oj, haha här ligger man i lä med planeringen, här har vi bara börjat fundera, ingenting är bokat ännu, men sen bor jag också i en liten stad där det oftast inte är bokat  någonstans.
    Jag har funderat på Lila färgtema med lite ''frost'' känsla, alltså mer vinter än höst tema. 
    Jag vet vilken lokal och kyrka vi vill ha, så det är väl smart att boka det snart.
    Klänning har jag kollat lite på, men avvaktar med inköp.

    Vi kommer inte att ha lokalen såpass nära kyrkan att det är gång avstång, så där kommer att bli någon typ av transport.  Jag själv har funderat på ett 14,00 bröllop då det kan vara kul med lite ljus (det blir så ont om det under vinterhalvåret) men det känns som att tiden under dagen kan behövas! haha ja du ser ju, det kommer bli svårt att få ihop dethär :)
Svar på tråden Novemberbrudar 2013!