• amerika

Annan klänning än den klassiska vita? Tips, tack!

Jag ska gifta mig för andra gången och det kommer bli ett borgerligt bröllop med bara den närmaste familjen ca 20 pers. Självklart vill jag vara vacker och fin, men jag kommer inte att bära en helvit klassisk brudklänning med släp, slöja och krona. Jag har haft ett sådant bröllop en gång som var jättefint, stort och pampigt med allt vad man kan önska av feststämning, högtidlighet, solsken och allt!!
    Den här gången ska det vara nedtonat och enkelt, men smakfullt. Min sambo är ganska romantisk av sig och han har aldrig varit gift förut, så vi vill ändå försöka uppnå den där romantiska högtidligheten. Jag kommer att ha snygga klackskor, en fin håruppsättning m hårsmycken eller blommor, brudbukett samt smycken. Inte barfotabröllop i sari på stranden, alltså... Flört
    Nu till min fråga: tips på klänningar, gärna i färg men inte stark, utan mer pastellig. Den kan vara vit men då inte kritvit, utan mer åt champagne i så fall. Jag är också en rund kvinna så det funkar inte med en liten cocktaildress från H&M, tyvärr... Jag tänker att den ska vara lång därför att jag inte vill visa mina ben, annars hade jag lätt kunnat tänka mig kort klänning. Men jag ska inte ha underkjol och inte släp. En vacker festklänning, kan man säga.
    Någon som har några tips? 

• Svar på tråden Annan klänning än den klassiska vita? Tips, tack!
  • palma2013

Jag är i samma situation och har köpt en lång klänning från by Malina. Underbart vacker!!!! Supernöjd!!!

Zetterberg har också underbara klänningar.

Båda alternativen är lite dyrare men användbara vid många festliga tillfällen.

Berätta hur det går!?

• palma2013

Bra att veta är att by Malina är små i storlekarna medan Zetterberg är mer normala. Jag har 34/36 i vanliga fall men köpte M av by Malina. Provade Zetterberg och då satt 36 perfekt.

• amerika

Tack för era tips!! jenjenhouse kände jag till men inte by Malina eller Zetterberg. jaha, nu är det bara det där svåra med att bestämma sig!!!Obestämd

• sommar2014

Om du gillar chiffong kan jag tipsa om tärn-/aftonklänningarna från Twink/Anna Thunell, de går att få i alla möjliga färger, funderar själv på en sån i vitt! Finns många fina pastelliga färger.

www.twink.se/aftonklanningar/

Svar på tråden Annan klänning än den klassiska vita? Tips, tack!