• LindaB83

Ring och klänning

Hej alla!
    I sommar är det det äntligen dags för mej att bli gift! Vi ska ha ett litet mysigt bröllop med en lite budget.
    Nu kommer mitt problem alla ringar jag har fastnat för kostar ju så sjukt mycket! Är det någon som har erfarenhet av att beställa från USA? Vad kostar frakt/tull? Jag har kollat ringar på www.bidz.com och klänning på www.jjshouse.com. Är orhört tacksam för svar och tips! :) 

• Svar på tråden Ring och klänning
  • afturelding

Tyvär ingen erfaranhet, och vad jag hört så kan det vara väldigt olika. Det finns ett danskt företag som gör ringar i lägre karat än vad vi gör här i sverige (betyder egentligen bara att ringen är lite hårdare), och de har ringar i de flesta prisklasser. Så där skulle du kanske kunna titta också :) www.chanti.se 

• Ritak

Jag beställde min klänning från jenjenhouse var väldigt nöjd med den. Köpte klänningen, en väska och två skyddsfodral och fick betala 650 kr i tullavgift Glad

• rock brud

Jag hade lite samma problem;)  Förkärlek till klänningar i 15000kr klassen och älskar blingbling.
    Klänngen kom från daphnebridals.com och ringen härifrån;  www.77diamonds.com/trilogy_rings.html

Nu vet jag inte vad typ av ring du är ute efter, men om du vill ha diamenter rekomenderar jag att beställa utomlands ifrån.
    Min 77 ring blev halva priset jämfört med att man skulle ha köpt en massproducerad ring från någon av våra stora kedjor. Som oftast dessutom har dåliga diamenter:( Fördelen med Uk är ju att man slipper tulla
    Firman kändes väldigt seriös och profisionell så jag ger mina rekomndationer till dem.

Lycka till!

• charlotta

Hej

Jag köpte min ring på ebay för ca 11.000kr den blev värderad til 30.000kr i sverige. Jag älskar bling och där av köpte jag den i från usa. Företaget som jag köpte ringen i från var väldig bra att ha och göra med. Jag fick betala 1000 kr för säker transport till sverige med ups. Sen åkte jag på skatt och moms på 2400kr när ingen kom till sverige.

• LindaB83

Tack för svaren :)
    Chanti har jag varit inne på flera gånger och hittat massor av fina ringar där. Men nu måste jag nog kolla in 77 och daphne med. 

• Alvstina

Jag har en kollega som ropade in en ring med diamanter på pantbankens auktion. Sen tog hon ringen till en guldsmed som gjorde en helt ny ring till henne av materialet. Blev riktigt snyggt!

Svar på tråden Ring och klänning