• evaeng80

    Tips på dukar!!

    Vår dekoration kommer gå i turkost. Har köpt turkosa och vita ballonger, turkosa diamantstenar, turkosa hjärtan/konfetti och turkosa serevetter. Men när jag nu kommer till vilken duk jag ska ha har jag kört fast!!Vi kommer ha 1 honnörsbord - rektangulärt bord. Och 2 st U-bord (ca 65 gäster) Tanken är att jag vill ha turkos duk, pappersduk?? och sedan vit löpare över, så den turkosa dekorationen syns Men vad finns det att välja på? Om vi har turkos pappersduk måste man nästan ha löparen i papper med, eller?? Snälla ge mig tips  

  • Svar på tråden Tips på dukar!!
  • Chicita

    Det måste inte vara pappersduk även som löpare.
    Du kan ju använda sisalväv exempelvis (den är ju inte heltäckande men ändå) och det kan också vara snyggt med en lite glansig organza även om du nog måste lägga 2 lager av det i så fall för att det inte ska lysa igenom för mycket av den turkosa duken under. 

  • Chicita

    Kolla upp hur många bord som går åt. 
    Här verkar det ju vara 270-cm dukar. Alltså inte att du beställer 10 meter eller så, utan att 1 set var 10 stycken löpare som är 270 cm långa.

    Annars får du ju räkna ut hur långa borden är också (alltså 1 bord = X cm och det går X bord för att göra honnörsbordet osv...) 

Svar på tråden Tips på dukar!!