white vs ivory
www.morilee.com/bridals/blu/4971
Vilken färg ska jag välja??
alltså jag är urkass på detta med färger och ser knappast skillnad.
va tycker du ?
www.morilee.com/bridals/blu/4971
Vilken färg ska jag välja??
alltså jag är urkass på detta med färger och ser knappast skillnad.
va tycker du ?
Jag hade en klänning i ivory. Jag har ganska ljus hud så det hade blivit för skarpt med vitt.
Jag tycker därför ivory :)
Jag ar ocksa valdigt ljus, men av nagon anledning passar jag anda battre i vitt an ivory. Jag tror det finns olika toner av vit hud, och jag ar nog mer ar det 'gyllene' hallet. (Sedan har jag forstas tankt ha lite solbranna!) Kolla om dina vener pa armarna ar grona eller blaa. Om dom ar grona har du en varm hudton, om dom ar bla har du en kall. Om du ar varm passar du nog bast i kritvitt. (Fast det ar inte garanterat, saklart).
Det beror helt på dina färger, speciellt din hudton. Är du som jag ljust i hy och hår (dvs kall färg) så kan "vit" göra att du ser glåmig ut, då är Ivory att föredra. Har du däremot varmare toner såsom mer olivfärgad hy så är Vit perfekt (enligt personalen på bröllopsbutiken).
jag passar ofta i starkare färger. tex. rött, turkost osv... brukar iaf få kommentarer om att jag passar bra i de ^^ men det är väldigt svårt att avgöra va just jag har för hudton... blir rätt lätt brun men mer åt det brunröda(inte lortbrun som sambon hehe) hållet... hmm.. svårt.. provade ju dennna klänning i helgen i butik men glömde ju givetvis kolla vilken färg det va på den :/
Hmm svårt. Bästa är att höra med butiken vilken färg modellen var i (kanske bara har den i en färg inne) och kanske be dem om råd vilken färg du bör ta. När jag testade klänningar så var majoriteten i Ivory och jag tyckte de riktigt vita stack ut när jag fick på mig dem..
det är en kopia som jjag tillslut har beställt. det vart en ivory hoppas den blir fin... vart lite osäker för tanken är att jag ska ha en vitbukett men tror det blir toppen
Man kan blanda vitt och ivory, det ar inga problem! Min klanning ar vit, men slojan och baltet ar ivory. Dom rekommenderade detta i butiken.