• sommaren13

    Det här med att önska sig

    olika presenter...vi funderar på att önska oss resecheckar eller vad det heter för att kunna åka utomlands...hur formulerar man det och vart är bäst att önska nånstans? (flygbolag eller hur gör man??)
     

  • Svar på tråden Det här med att önska sig
  • malnil

    Hej!

    Vi önskar oss också ett bidrag till kommande bröllopsresa. Vi har OSA till en mailadress i inbjudan, när våra gäster svarar så skickar vi ett mail tillbaka med praktisk information (ex boende, ang mat & allergier, toastmasters mm). Längst ned i denna information har vi skrivit följande: "Det viktigaste för oss är att få dela vår dag med er. Vill ni ändå ge oss en gåva är ett bidrag till en kommande bröllopsresa det vi önskar oss mest (konto XXXXXXXXX)".

    Har haft sådan ångest kring detta och hur man gör, men flera av våra vänner har gjort på detta vis och har varit praktiskt. Anledningen till att vi valde att sätta med kontonr är att om man får resecheckar så kan ju detta vara från olika bolag.. så nu blev det så! :)

    När gifter ni er?

  • sommar2014

    Tycker det var en fin formulering, malnil!

    När det gäller presentkort är jag lite nojig efter att vi blev av med ett stort presentkort på Duka som vi inte hann handla för innan de gick i konkurs. Har man bokat en resa är det väl samma risk på nåt sätt, men får jag presentkort nu vill jag gärna använda dem så fort som möjligt...

  • Grodprinsens brud

    Eftersom vi bokat en vandringsresa till Österrike så skriver vi följande på baksidan av vår inbjudan:

    "Om du nu på en bröllopsgåva tänka
    ett bidrag till vår resa du kunde skänka
    Vi ska vandra tillsammans bland vackra berg
    och se topparna i solnedgången skifta färg
    En vecka i lyx i en Österrikisk stad
    inklusive några dopp i hotellets bubbelbad!

    Och så en länk till bloggen där vi skriver en önskelista på saker på resan som vi vill ha bidrag till

    t.ex
    en flaska vin till middagen en dag
    En SPAbehandling för två på hotellet
    En dagens lunch på restaurang
    ...
    ...

     


Svar på tråden Det här med att önska sig