• sahara­8
    Äldre 5 Feb 11:49
    1329 visningar
    3 svar
    3
    1329

    En brudnädd, hur gammal "får" man vara?

    Ja som rubrik lyder - hur gammal kan en brudnäbb vara?? Har letat efter info om detta men inte hittat ngt. det står oftast bara att det brukar vara barn, kanske brudparets egna. Våra är 1,5 -6,5-10,5 vid vigseln och jag har nu fått kommentarer om att den äldsta (flicka) kanske är för gammal och borde hon inte vara tärna? Jag har inte alls tänkt så däremot tänkt att om vi inte gifter oss nu blir det 2019 och DÅ måste hon VÄL ?! vara för gammal......vad tycker ni??

  • Svar på tråden En brudnädd, hur gammal "får" man vara?
  • Grunde­ll
    Äldre 5 Feb 11:53
    #1

    Vet faktisk inte...vi hade samma tanke som ni att våra barn skall vara brudnäbbar och de kommer vara 8,6 och 5vid vigsel. Har inte en tanke på att vår stora skall vara tärna.

  • Ebbaa
    Äldre 5 Feb 11:57
    #2

    Äh, jag tycker att det funkar om du vill ha det så Glad Jag var tärna på ett bröllop när jag vad 16 men kunde egentligen inte se så stor skillnad mellan mig och brudnäbben under den vigseln.

    Här är en tråd med liknande fråga www.brollopstorget.se/Forum-1-67/m2909563.html

  • Äldre 5 Feb 12:03
    #3

    Borde du inte ställa dig frågan "Spelar det någon roll vad dom kallas?" Flört

    Ni behöver inte ha någon klar gräns mellan tärnor/marskalker och näbbet. Para ihop dom och låt dom gå in i storleksordning kanske? 
    Det är ju inte så att man separerar dom som ingår i brudnäbbet från resten framme vid koret sen, utan flickorna i näbbet står vid tärnorna och pojkarna vid marskalkerna.
    Det delas ju inte upp i 3-4 delar.
    Dom är helt enkelt en del av ert följe, oavsett ålder Glad 

Svar på tråden En brudnädd, hur gammal "får" man vara?