• Fial8
    Äldre 5 Feb 10:55
    5912 visningar
    10 svar
    10
    5912

    Hur valde ni vigselförrättare?

    Jag har två personer som jag velar mellan att kontakta, kan dock inte bestämma mig vem jag ska fråga först. Känner inte någon av dem men har träffat dem båda tidigare via jobb och gemensamma vänner, samt sett dem "in action" och de är båda mycket bra. Nu börjar jag oroa mig för att de båda ska vara upptagna, det är juni-bröllop och de är nog rätt poppis i en del kretsar.

    Men om jag inte får någon av dessa undrar jag hur jag ska tänka. Finns ju listor hos Länsstyrelsen men att bara ta random person känns... märkligt. Hur valde och tänkte ni?

    Ah. Vi snackar Stockholm förresten. Om det är så att ngn har tips. 

  • Svar på tråden Hur valde ni vigselförrättare?
  • afture­lding
    Äldre 5 Feb 11:06
    #1

    Vi hade ingen aning om vilka som var vigselförrättare, så vi ringde länsstyrelsen och frågade vem som jobbade då. Vi fick nummer till alla fyra, så vi ringde helt sonika till dem. Och så valde vi den som verkade trevligast och mest öppensinnad. Till saken hör ju då att vi gifter oss i ett annat län än där vi bor.

  • Äldre 5 Feb 11:18
    #2

    Om ni inte kan få någon av de vigselförrättare som ni redan känner till är mitt tips att googla: Bröllopstorget vigselförrättare Stockholm. Då kommer ni att få många bra tips på vigselförrättare som andra gillat, och sådana som kan tänka sig att hålla i en lite längre vigsel och åka utanför stadshuset, om det är det ni önskar.

  • idak86
    Äldre 5 Feb 16:37
    #3

    Jag och min fästman ska gifta oss i Sollentuna,och blev tilldelade vår vigselförättare av kommunen.

  • Äldre 5 Feb 19:36
    #4

    Jag blev rekommenderad en vigselförrättare av en kollega. Hörde av min till henne och hon tackade ja till att viga oss på vårt datum och den tiden vi helst ville ha. Hon verkar supertrevlig så jag tror det kommer att bli kanon! :) Tyvärr är det inte i Stockholstrakten...


  • dellel­garin
    Äldre 25 Feb 14:29
    #5

    Vi läste ett reportage om en vigselförättare utan politisk tillhörighet, så vi knep henne så snabbt vi kunde, annars hade vi bara fått chansat typ, ja tagit en med rätt färg då  såklart... Vi har inte pratat med henne men det känns bra ändå

  • EATA
    Äldre 26 Feb 20:21
    #6

    dellelgarin; får jag fråga vem ni hittade? Jag och min fästman letar också efter en vigselförrättare som inte är politiskt aktiv. Några vänner till mig hade Bi Dahlborg för flera år sedan, så det skulle kännas som att kopiera deras bröllop om vi valde henne. Men hon var bra.

  • Lilla My 76
    Äldre 26 Feb 21:27
    #7

    Jag kan varmt rekommendera vigselförrättaren Helena Valentin. Hon var grymt bra!!
    Hon är vigselförrättare på Skansen,jag kollade deras hemsida och det var genom den jag kom i kontakt med henne. 

  • Fial8
    Äldre 26 Feb 21:27
    #8

    De två personer som jag hade hoppats lite på var upptagna, men fick tips om en annan som vi har bestämt med. Susiette Demant heter hon och håller till i Stockholmstrakten (iaf mest antar jag), googlade henne och folk säger bra saker, hon  var även mycket trevlig på telefon, känns mycket skönt!

  • dellel­garin
    Äldre 27 Feb 11:11
    #9

    EATA: nu var jag lite otydlig i mitt inlägg för vi bor inte i Stockholm tyvärr :(


     

  • EATA
    Äldre 19 May 11:03
    #10

    Vi har hittat en vigselförrättare, som verkar toppen! Hon är väldigt engagerad och positiv. Hon har vigt folk sedan 1970-talet och hon heter Kerstin Myrehed, bor i Sollentuna och är fd studierektor.

Svar på tråden Hur valde ni vigselförrättare?