• Anakin

Platser för borgerlig vigsel i Lund?

Hej!

Jag och min blivande man vill ha ett bröllop med ca 65-70 gäster i Lund i sommar. Festlokal är ordnad. Nu vill vi ha en fin plats att ha själva ceremonin på! Vi vill ha våra gäster närvarande, så rådhuset går bort (för litet) och vi vill inte gifta oss i en kyrka.

Vi har tittat på Botaniska trädgården, men där finns ingenstans att ta vägen om det regnar... Vi funderar på att välja Botan ändå och ha ceremonin i festlokalen om det kniper, men problemet är att vi nästan måste duka där innan så där kommer det vara bord och serveringspersonal och vete fasen om vi får plats!

Det ska finnas en rotunda inne på ett koloniområde, men vete sjutton om man får låna den om man inte har en kolonilott på området. Var sjutton tar man annars vägen om man vill viga sig borgerligt? Blir nästan sur för att kristna har sjuttioåtta olika kykor att välja på (gratis!) men det finns inga lokaler för oss agnostiker...

Tips mottages tacksamt! Hjälp!

• Svar på tråden Platser för borgerlig vigsel i Lund?
  • msE

såg nu att ni var ganska många så då kan ju växthusen bli lite trånga... vilken festlokal är det som ni har valt??

• Tessla

Universitetaulan är jättefin! Kanske går att låna? Eller inne på historiska museet? Annars skulle jag lätt välja Botan, finns många fina miljöer där, synd bara att växthuset skulle vara lite trångt.

• Anakin

Åh tack snälla för förslagen! Var och kollade på växthusen i botanoch det var knappt att jag själv kom in, så det var inget alternativ. Historiska museet och kulturen ska jag kolla! Aulan blir lite för fin för oss - skulle inte riktigt kännas bekvämt - annars är den ju superfin. Ååååh, vad bra! Återkommer när jag har kollat. Kommer ni på andra alternativ får ni gärna skriva mer!

• Anakin

Vi tänkte ha festen på Krischansta nation där jag var medlem under studenttiden. Sjukt billigt och jättefin lokal, bara tråkig miljö utanför men det kan man leva med. Efter att ha kollat lite kan jag tänka mig Alnarpsgården eller kanske AF om man kan få det billigt. Vi vill ha budgetvarianten så att vi har råd att bjuda många + vara föräldralediga... Så om det inte blir finaste lokalen kanske det kan kvitta lite. Men lite stämning vore trevligt!

• Anakin

Oh, Lophtet är en fantastisk lokal men när jag kollade för ett tag sedan hyrde de inte ut längre? Vet inte vad som har hänt, för jag har varit på en del riktigt riktigt bra fester där och det är ju aptråkigt om man inte kan snvända den längre. Estniska huset är ju också trevligt men det var något problem där minns jag - tror att man måste utrymma jättetidigt på grund av grannar eller något sånt.

Jag har sett andra trådar här med frågor om lokaler just i Lundtrakten, så när jag har kollat klart tänkte jag sno ihop en liten lista med pros and cons om jag orkar.

Just nu har vi bokat rotundan på östra koloniområdet (man ringer ordföranden om man vill boka, hans nummer kan man få via lunds kommun, tekniska förvaltningen om man ber snällt) men vi tvekar om vi ska ha festen där (mysigare men mer jobb) eller på Krischan. Bestämmer oss efter helgen!

Kram alla och tack!

Svar på tråden Platser för borgerlig vigsel i Lund?