• Boring­brick
    Äldre 1 Feb 17:53
    5144 visningar
    14 svar
    14
    5144

    Toastmadam

    Min vän ska vara toastmadam på ett bröllop, vad är hennes uppgift och vad ska hon säga? Tack för svar!

  • Svar på tråden Toastmadam
  • Boring­brick
    Äldre 1 Feb 20:10
    #1

    Puffar! Hon skulle verkligen uppskatta hjälp då bröllopet är imorgon.

  • Äldre 1 Feb 20:13
    #2
  • Äldre 1 Feb 20:14
    #3

    Vår toastmadames uppgift blir, i vårt fall, att hålla orning på talarna och synka det med köket. Men det beror väl på vad man kommer överense om.

  • Boring­brick
    Äldre 1 Feb 20:19
    #4

    Tack för hjälpen båda två!

  • Amandi­zzen
    Äldre 1 Feb 20:51
    #5

    Jag har själv vart toastmadame på bröllop, min uppgift var att presentera de som skulle hålla tal. Förberedelsens innan är att sätta ihop talordningslista. Det finns ju "regler" om i vilken ordning talen skall hållas. Sen ordnande jag alla lekar och underhållning för kvällen samt ett tidsschema. För att vara toastmaster/toastmadame bör man vara en talare och gilla att höras och stå i centrum!

  • Fial8
    Äldre 1 Feb 21:18
    #6

    Hon kanske ska fråga de som gifter sig vad de förväntar sig av henne?

  • Boring­brick
    Äldre 1 Feb 21:41
    #7

    Tack för svar. Hah, då tycker jag lite synd om henne då hon absolut inte gillar att stå i centrum och prata inför folk. Världens snällaste så då tackar man väl ja ändå även fast man inte kännas sig bekväm i rollen.

  • Tooie
    Äldre 1 Feb 22:31
    #8

    Är bröllopet i morgon och hon vet inte vad hennes uppgift är??? Eller vad hon ska säga?? Ja då har hon och brudparet stora bekymmer :/

  • Äldre 1 Feb 22:58
    #9

    Här...
    Be henne läsa detta. Det är en bra guide och hon kan få lite tips.
    Det är inte ett regelhäfte. Men det kanske kan hjälpa henne att "få ordning på tankarna"

    www.brollopsguiden.se/gaster/toastmasterguide/277 

  • Boring­brick
    Äldre 2 Feb 00:19
    #10

    Tror att det börjar lösa sig vad hon har för uppgifter, men hon vet dock inte vad hon förväntas säga i sitt tal/toast eftersom hon inte står brudparet sådär jättenära alls. Hon är så duktig och fin så hon kommer nog på något bra ändå. Tack för alla svar i alla fall!

  • Äldre 2 Feb 00:45
    #11

    Visserligen bättre sent än aldrig men är det inte lite sent att komma på nu vad hon ska säga/göra?


    Vår toastmaster, min moster, bossade brudskålen, info och talen under middagen.

  • idak86
    Äldre 6 Feb 18:47
    #12

    Kan man ha både en toastmaster och en toastmadame som delar på jobbet? 

  • Äldre 6 Feb 19:48
    #13
    idak86 skrev 2013-02-06 18:47:07 följande:
    Kan man ha både en toastmaster och en toastmadame som delar på jobbet? 
    Ja det kan man. Det är inte så ovanligt och brukar benämnas "toastpar" Glad
  • Foreve­r
    Äldre 12 Feb 10:08
    #14
    idak86 skrev 2013-02-06 18:47:07 följande:
    Kan man ha både en toastmaster och en toastmadame som delar på jobbet? 
    Det hade vi och det gick alldeles utmärkt. De hade dessutom stor hjälp av sina respektive, så egentligen var de ju fyra Skrattande De gjorde ett kanonjobb och det var otroligt roligt att se allt de hade hittat på. Gästerna hade superroligt och trevligt... och vi också Solig
Svar på tråden Toastmadam