• Anonym (ensam)

Jag vill ha en riktigt vän

Hej! 

Jag har sedan 3 år bott i Vårgårda, jag känner ingen här och kompisar är fruktansvärt svårt att få... för mig iallafall.

Jag vill ha en riktig vän! Någon man bara kan skratta och tjata med. Finns det någon när mig så säg till!

Jag är 23 år och har 2 barn.

• Svar på tråden Jag vill ha en riktigt vän
  • Supernova

Var ligger Vårgårda om man får fråga? :)

• Annamolly
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-30 12:20:28 följande:
    Hej! 

Jag har sedan 3 år bott i Vårgårda, jag känner ingen här och kompisar är fruktansvärt svårt att få... för mig iallafall.

Jag vill ha en riktig vän! Någon man bara kan skratta och tjata med. Finns det någon när mig så säg till!

Jag är 23 år och har 2 barn.

Jag bor inte i Sverige tyvarr. Jag haller med om att det ar jattesvart att hitta vanner  i en ny stad, har varit med om det manga ganger nar jag har flyttat! Mina tips ar att forsoka traffa folk man har nagot gemensamt med. Borja plugga nagot om du har mojlighet, ga nagon kurs eller prova nagon foraldragrupp kanske eftersom du har barn? Ge inte upp, folk ar svara att lara kanna men det beror inte alltid pa en sjalv. Det kan vara bara for att dom inte har tid eller redan har "tillrackligt manga" vanner. (Det ar inte alla som ar intresserade av att traffa nya kompisar). Bjud ut nagon ytlig bekant pa kaffe och se om det kan bli nagon djupare vanskap? Att prova har var ju en bra ide ocksa. 
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Sandrajavisst

Känner igen mig så! Men det är svårt och det är jobbigt! Men det finns någon därute för dig! Själv flyttade jagtill en liten stad och här ska man helst ha känt varandra sedan barnsben. Ensam är jag ofta! Men det blir bättre:) kram till dig

• Anonym (ensam)

det ligger 1 timme från göteborg omman kör e20 mot stockholm.hehe

Det svåra är att jag är hemmamamma och att ta sig ut ur våran lägenhet är inte så lätt så om jag ska ut behövs hjälp och vi känner ingen här och min m2b jobbar 1 timma bort i borås. 

Jag känner att jag bara blir mer ochmer deppig detgick bra att vara ensam 1 år men jag har vart utan kompisari 5år nu... 

• Vicke01

Hej,

bor visserligen inte jättelångt från Vårgårda (Göteborg) men ändå lite för långt bort för att man ska kunna ses varje vecka. Vad sägs om att skaffa lite "brevkompisar"? Att mejla med några stycken kan göra att det känns mindre ensamt. Man kan absolut lära känna folk via mejl, har man möjlighet att ses ibland så är det bara grädde på moset

Säg till om du vill ha min mejladress, så kan vi ju alltid börja i den änden!

• Akjson
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-31 11:29:50 följande:
    det ligger 1 timme från göteborg omman kör e20 mot stockholm.hehe

Det svåra är att jag är hemmamamma och att ta sig ut ur våran lägenhet är inte så lätt så om jag ska ut behövs hjälp och vi känner ingen här och min m2b jobbar 1 timma bort i borås. 

Jag känner att jag bara blir mer ochmer deppig detgick bra att vara ensam 1 år men jag har vart utan kompisari 5år nu... 
    Urs, menar du att du sitter i en lägenhet hela tiden då din blivande arbetar? Varför behövs hjälp? Jag förstår att det kan va krångligt att ta sig ut med barn om det inte finns hiss etc...Kan nån granne hjälpa till? Finns det öppna förskolan där du bor? Det är ett toppenställe att knyta kontakter på....
  • Grodprinsens brud

Jag förstår dig! Jag har alltid haft lite svårt att knyta an till nya kompisar mer än lite ytligt, bottnar nog i en rädsla att de ska försvinna... När jag och sambon kköpte hus, gjorde vi det i ett samhälle där ingen av oss kände någon mer än att man nickade mot någon i mataffären. Jag mådde verkligen skit när jag gick hemma med Storskrutt. Tills jag verkligen kom igång att gå VARJE onsdag till Stor och Liten vilket är den enda öppna förskolan här. Jag drog mig lite för det först eftersom det är kyrkligt men här kom verkligen de flesta. Även om jag då inte skaffade någon riktig bästis så har en djupare vänskap sakta vuxit fram med en av tjejerna därifrån och vi träffas någon gång och fikar (typ varannan månad eller så), åker till Ullared någon gång om året och snackar på FAcebook då och då. Sedan tog jag mod till mig och höll i ett barnklädesparty och bjöd in så många jag kom på runtomkring som hade barn. det resulterade i att en av grannarna tänkate "vem fan är det, dit måste jag gå och titta?" varpå vi har blivit vänner och träffas någon gång varannan månad eller så... Men nu när jag har två barn och dessa två plus diverse mammor från förskolan som jag sökt upp på Fejjan så börjar jag sakta sakta komma in i samhället. Nu är det många som hälsar på ICA.. 

Behöver du maila någon så ställer jag också upp eller skicka ditt namn på PM så drar vi en Facebook =) 

• Jagers

Jag känner igen mig så fruktansvärt mycket i det du skriver, är själv 23 år och har två barn och nyinflyttad i en liten by är jag inte känner någon i stort sett..

Du får mer än gärna skriva till mig om du vill, skulle iaf lätta mina dagar lite av att bara få prata med någon :)

• Fröken

Hej! Jag förstår hur du känner dig, jag flyttade till en ny stad, för kärleken. Ja många tycker det ska räcka men jag behöver andra relationer också.. Hur kommer det sig att du flyttade dig? Jag bor iofs inte nära men som någon skrev tidigare, man kan ju börja skriva till varandra iaf :).

Svar på tråden Jag vill ha en riktigt vän