• sarahtroh

Libanesiskt/Svenskt - Jag vill ha ZAFFE!!!

Hej därute, jag fick panik infall och var tvungen att starta en tråd! Jag gifter mig i Maj utanför Malmö och jag vill överraska min h2b med libanesisk zaffe (stavar det kanske fel men hoppas ni fatar). Han har ingen familj eller vänner här, det kommer bara vara min familj o några gemensamma vänner (all swedes) men han älskar sin kultur såklart o vill ge honom lika mkt del i bröllopet som "min sida" tar. 

Men hur f-n får jag tag på någon/några som kan arrangera zaffe för oss när vi anländer till festen?? lite tråkigt att spela in zaffe, våra gäster kommer ju inte alls få känslan!!

E lite deppig över att han kanske inte får ett bröllop som han vill ha, och själv älskar jag zaffen och trummorna o hela den schyssta stämningen libanesiska bröllop brukar ha - vill ha med det också!

Hoppas någon kan ge mig lite råd!

• Svar på tråden Libanesiskt/Svenskt - Jag vill ha ZAFFE!!!
  • Chicita

Nu låter det här säkert konstigt Tungan ute
    Men vet du vart du kan få tag i någon Libanes?

Alltså det kan finnas matlagningskurser i Libanesisk mat via ABF eller annat studieförbund, eller en Libanesisk restaurang osv.
    I så fall kan du ju kanske få hjälp av dom att hitta något. Jag tror att många skulle bli jätteglada över att du vill hedra hans kultur Glad 

• sarahtroh

Chicita

Bra idé!! Jag ska kolla upp det, i Malmö är det inte så svårt att få tag på libaneser :) Har inte ens tänkt på det, men taack så mycket!! Skrattande 

• Chicita

Lycka till. 
    Jag tror att din make verkligen skulle bli jätteglad om du får till det.
    Och jag tror som sagt också att de du frågar (oavsett om dom kan hjälpa eller inte) också blir glada över att du hedrar deras kultur och inte tar avstånd ifrån den Solig 

• sarahtroh

Tack! Ja jag tror han kommer gilla det, han älskar sin kultur och jag tycker den är härlig också, varm och social! Det hade varit ku att veta om någon annan haft zaffe och hur dem har gjort, oftast står ju gästerna för det men nu går ju inte det... Men ska fråga runt idag, ska träffa ett par libanesiska vänner Glad 

• Chicita

Det kommer bli jättebra tror jag. Och inte bara för blivande maken utan alla svenska gäster också Glad

Svar på tråden Libanesiskt/Svenskt - Jag vill ha ZAFFE!!!