• PiaB

Depeche mode, heeelt OT

Hej alla BTare! Det här har absolut ingenting med bröllop att göra. Jag och min blivande har extremt olika musiksmak, och musik är väldigt viktigt för oss, vi vill gärna lyssna. Nu tycker jag att han ofta "låter" mig spela vad jag vill och han lyssnar och är intresserad av vad det är jag gillar. Nu känns det som att det är min tur att lyssna på hans musik. Till saken hör att han älskar Depeche mode och synt öht. Synt är inget jag någonsin lyssnat på. Jag har växt upp med punk och rock till att idag lyssna på det mesta utom just synt. Depeche skulle jag nog kunna lyssna på men kan ju ingenting om dem, några hits har jag hört... Så jag undrar helt enkelt om någon har tips på vad ni tycker är bra låtar med DM? Jag vet att det bara är st söka på Spotify, men det är roligare att fråga här

• Svar på tråden Depeche mode, heeelt OT
  • PiaB

Och som vanligt får man be om ursäkt för den hoptryckta texten som blir på en platta...

• GustavB

Enjoy the silence tycker jag om, den brukar jag sjunga på karaoke :D

• Emmalinnea

Detta är mina favoriter men jag har alla album och alla låtar är jättebra!

see you
    Everything counts
    shake the disease ( min favorit!)
    I feel you
    enjoy the silence
    Its no good (grymt skön)
    precious    ( delad platsmedmin första favorit!)
    Personal jesus

• Miss JH

Somebody (den ska vi f ö ha på vårt bröllop )

• Allis

Jag lovar att du kommer att känna igen RUBBET från albumet Some great reward för den spelades non stop på radion när den släpptes *s*. Blasphemous Rumours får jag fortfarande en nostalgikick av.

Om han gillar tidigare synthpop är Eurythmics första två, tre album toppen och Annie Lennox röst är ju alltid sagolik att lyssna på. 1984 är ett knäppt, kul album tycker jag fortfarande fast jag tillhör ju generationen som fortfarande har dem på LP hahahaha!

• PiaB

Tack ska ni ha! Ska lyssna på dem. Vore kul att kunna sätta ihop en liten lista på Spotify och spela som en överraskning.

• Chicita

haha... åååh vad jag känner igen mig PiaB Skrattande
    Fast inte så mycket med maken, han är ingen speciell synthare. Däremot gillar han county och lite sånt... Eller egentligen går det bästa bra bara det är lättlyssnat.

Du kan ju tänka dig hans chock när jag introducerade honom till Toy Dolls Oskyldig 

En kompis (fd "sambo" på internatet jag bodde på ett år när jag pluggade) var dock supersynthare, så om vi ville lyssna på "vår" musik så fick det bli via hörlurar så vi inte störde den andra Flört 

(People are people är rätt lättlyssnad)
    Och så har du ju Personal Jeasus - även om den är väldigt tråkig enligt mig, men den har ändå en rätt catchig refräng.

• Allis

Personal Jesus i Marilyn Mansons version är lite roligare :)

• PiaB

Allis, såg inte ditt inlägg. Han gillar industri och synt. Mind in a box, Ministry, Nine inch Nails m.m. Av det han gillar är det nog DM och Mind in a box jag kommer bäst överens med

• PiaB

Chicita, det är inte lätt. Speciellt inte när båda gärna vill lyssna. Om den ena inte brydde sig om musik. Men han har tom komponerat musik, riktigt fin som jag lyssnar på ibland. Men han vill ju inte alltid höra sin egen musik :P

• Chicita

PiaB - Ja då är det svårt...
    Själv har jag liksom vant mig av med musik. Jag tycker att det är kul att lyssna på när det spelas, men jag har aldrig musik på själv. Tystnad är underskattat....
    Det är så skönt när det är riktigt tyst Solig 

• PiaB

Jag som jobbar med småbarn som låter ganska mycket, borde vilja ha tyst. Men jag kopplar av med musik. Men ibland vill jag också ha tyst omkring mig. Tystnaden och lugnet i en skog är obetalbar

Svar på tråden Depeche mode, heeelt OT