• Angelica och Engin

PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!

Har ALLTID velat ha denna klänning men den fanns inte så man kunde prova..(1.)

1.

valde denna klänning (2) för att den satt perfekt...nu nojar jag ur och undrar om jag har valt fel =(
    usch va jobbigt det känns...
    2.

• Svar på tråden PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!
  • Annamolly

Ettan ar fin men jag tycker tvaan ar annu finare. Men eftersom du inte har anvant den sa maste du val kunna byta? Har du tid att arrangera det innan brollopet? Det kan val inte vara omojligt att ringa affaren och saga att du vill prova den andra och fraga nar den kommer finnas inne nasta gang? 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • MeaJ

Om du själv undrar om du valt fel klänning så har du förmodligen det, man ska lita på sin magkänsla.
    Gå tillbaka dit du köpt den och kolla om du kan lämna igen klänningen. Antar att öppet köp måste gälla.

Sommarbrud 2013
  • MH2014

Båda är fina, vart är de ifrån? Kommer den inte finnas inne för provning nångång? En annan butik i närheten som har den inne? Sen tycker jag modellerna ser väldigt lika ut förutom vid bysten, så kändes tvåan som ett smäck ser jag inte att ettan inte skulle kunna passa lika bra!!

• Angelica och Engin
    Annamolly skrev 2013-01-23 18:17:34 följande:
    Ettan ar fin men jag tycker tvaan ar annu finare. Men eftersom du inte har anvant den sa maste du val kunna byta? Har du tid att arrangera det innan brollopet? Det kan val inte vara omojligt att ringa affaren och saga att du vill prova den andra och fraga nar den kommer finnas inne nasta gang? 
    2013.06.22 Samos, Grekland
    så svårt bara usch..
    Båda kommer från maggie sottero och det är 5 månaders leveranstid så jag kan byta om jag ringer imon men kommer inte veta hur den första klänningen sitter förrens den kommer om 5månader och då finns det inte tid att ångra mig =(
  • Angelica och Engin
    MH2014 skrev 2013-01-23 18:24:07 följande:
    Båda är fina, vart är de ifrån? Kommer den inte finnas inne för provning nångång? En annan butik i närheten som har den inne? Sen tycker jag modellerna ser väldigt lika ut förutom vid bysten, så kändes tvåan som ett smäck ser jag inte att ettan inte skulle kunna passa lika bra!!
    Nr 1 finns inte inne alls i någon butik som säljer maggie sottero finns i london men vet inte om det är värt en resa dit? =/
  • SofiaMagdalena

Vad är det med din klänning som du köpt som gör att du tvekar? Är det sjävla klänningen i sig eller tanken på att det finns en annan som du trott var "the one"?

• Angelica och Engin
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-23 18:29:31 följande:
    Vad är det med din klänning som du köpt som gör att du tvekar? Är det sjävla klänningen i sig eller tanken på att det finns en annan som du trott var "the one"?
    jag trivs i den klänning jag valde men känns precis som du säger att klänning nr 1 va the one..(i mitt huvud)

provade liknade som nr 1 men jämfört med den jag valde nr 2 va nr 2 mycket finare.

Har alltid tänkt mig hjärtformad urringning ..

Jag vet inte längre funderar på att köpa båda och sälja den jag inte använder men dom är ju inte billiga ligger på 15 000:- st så där spricker budgeten lite... 
  • Angelica och Engin
    MeaJ skrev 2013-01-23 18:22:30 följande:
    Om du själv undrar om du valt fel klänning så har du förmodligen det, man ska lita på sin magkänsla.
    Gå tillbaka dit du köpt den och kolla om du kan lämna igen klänningen. Antar att öppet köp måste gälla.
    Sommarbrud 2013
    hmm du har nog rätt.. men hade varit bra att prova båda så man får nr 1 ur sitt system =/
  • Mustikka
    Angelica och Engin skrev 2013-01-23 18:34:28 följande:
    jag trivs i den klänning jag valde men känns precis som du säger att klänning nr 1 va the one..(i mitt huvud)

provade liknade som nr 1 men jämfört med den jag valde nr 2 va nr 2 mycket finare.

Har alltid tänkt mig hjärtformad urringning ..

Jag vet inte längre funderar på att köpa båda och sälja den jag inte använder men dom är ju inte billiga ligger på 15 000:- st så där spricker budgeten lite... 
    Jag hade samma problem fast valde min nr två klänning på grund av priskillnaden, sparade lixom 14.000 kr men man måste medge att man tänker fortfarande på den, och dessutom var den dyrare varianten ingen märkesklänning utan det var en gubbe som sydde upp dem i turkiet och sådle dem 5 ggr dyrare. Men eftersom din klänning kostar lika mycket som den du köpt så skall du om det går lämna tillbaka och byta. Du har redan storleken på dig, den som går på dig är samma storkel som dem har då i maggie sottero klänningarna. Om det inte är en maggie sottero så be om att få prova en som har den storleken du har och beställ en ny!

Vart bor du?  har du varit och kollat i Stockholm annars om du inte är därifrån? Och sen finns ju mega billiga resor till London annars, man kan åka tur och retur samma dag ;) Känner vänner som gör det hela tiden. 
  • MarieTherese05

Angelica och Engin

Jag förstår hur du känner dig & tack för att du tog upp denna tråden... 
    Jag känner samma sak som dig...
    Har jag valt fel tvivlar på min klänning???  
    För jag hittade en annan som jag älskar & nu vet jag ej vad jag ska göra...

HLÄLP HLÄLP  
Svar på tråden PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!