• Anonym (tipstack)

    utdrag av mitt tal till min m2b, vad tror ni?

    Här kommer den fösta delen av talet till min man, tar tacksamt emot feedback!


    Som ni alla vet så har jag inga större problem med att prata


    Men.. när det kommer till att säga vad hjärtat känner kan
    det bli lite värre, speciellt när det sitter nästan 100st och lyssnar.


    Jag hade kunnat börja detta tal med att säga ***** jag
    älskar dig, eller känslorna är lite ”all over the place”, störst av allt är
    kärleken eller nått annat fint som till och med kanske förväntas att jag ska
    säga.


    Men nu står jag här, som din fru, fru *********.


    Du och jag ***** har under dessa *år varit med om många saker tillsammans,
    många fina minnen och händelser som gjort att jag stå här med dig idag, vi har
    även fått uppleva både sorg och andra tråkigheter tillsammans, men trots att vi
    blivit "nedknuffade" så har vi ändå rest oss upp och blivit starkare av det.


    När vi just hade träffats befann vi oss på olika ställen i
    livet, du hade barn jag hade…inte barn.


    Men vi möttes på halva vägen, jag saknade en trygg fast punkt, du saknade det som fanns utanför vardagen.


    Vi passade som handen i handsken.


    Du och jag *****, är ganska lik varandra fast ändå så olik
    varandra, du kan få mig att skratta åt i princip ingenting, du kan också få mig
    förbannad för i princip ingenting, och det är så jag vill att det ska vara.


    Och det du ger mig kan ingen annan ge mig,Tack för du ger mig den trygghet jag behöver, tack för du alltid finns här vid min sida, Tack för att du låter mig vara mig själv, tack för att du älskar just mig!

  • Svar på tråden utdrag av mitt tal till min m2b, vad tror ni?
  • Anonym

    Vackert och troligtvis från hjärtat! Kul med hänvisningen till prins Daniel!

  • SandraElisabet

    Det kan vara det skrivna ordet, men jag upplever nog att talet blev stelt och opersonligt....

    Innehållet i talet är i stort behov av mycket värme och känsla i rösten vid talet. När jag läser talet känns det som att de negativa aspekterna kommer fram mer än de positiva.... Förlåt, men det är så jag uppfattar det.

    Jag tycker nog att man ska fokusera på det viktigaste man delar, det som glädjer er tillsammans, den krälek ni delar etc.... Som sagt, det kan vara det skrivna ordet som gör det svårt för mig att förstå vad du menar exakt. öva en gång i tal framför spegeln och reflektera över hur han kan komma att uppfatta vissa delar av talet.

    :) Lycka till!!

  • SandraElisabet

    Ok, har läst det flera gånger och sagt på rätt sätt, kan det bli jättefint. :)
    Lägg gärna till mer kärlek i slutet. Mer om varför han är så speciell. vad han gör som ger dig så mycket trygghet etc. Gör det lite perosnligare i slutet så blir det nog mycket bra! :)

  • ssam
    SandraElisabet skrev 2013-01-25 15:35:31 följande:
    Ok, har läst det flera gånger och sagt på rätt sätt, kan det bli jättefint. :)
    Lägg gärna till mer kärlek i slutet. Mer om varför han är så speciell. vad han gör som ger dig så mycket trygghet etc. Gör det lite perosnligare i slutet så blir det nog mycket bra! :)
Svar på tråden utdrag av mitt tal till min m2b, vad tror ni?