• sofial­indkvi­st
    Äldre 23 Jan 00:17
    1812 visningar
    10 svar
    10
    1812

    Video om paret på bröllopsfesten?

    Har en liten dröm om att på bröllopsfesten visa en film om mig och min mb2, att lite vitisigt och roligt visa hur vi träffades, lite bilder på oss, detaljer och sånt som är kul att veta :) Men hur? Hittar inga liknande videos någonstans att få inspiration av.... vad tror ni andra? Skulle detta vara något uppskattat och kul?Skål

  • Svar på tråden Video om paret på bröllopsfesten?
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 23 Jan 08:18
    #1

    I ärlighetens namn så är jag inte så glad i sådana inslag som video eller bildvisning som gäst på fester, i alla fall inte när alla förväntas sitta vid bord och titta. Man ser oftast bara de allra närmaste (föräldrar) som tittar intresserat medan de andra skruvar på sig, tittar på klockan eller passar på att gå på toaletten... Det är ju bara brudparet som faktiskt tycker att det är roligt. Men visst, enstaka gäster kan tycka att det är roligt så jag säger inte blankt nej.. Vi kanske sätter ett bildspel på surfplatta eller något i ett hörn av lokalen men inte något segdraget med folk som pratar och sådant.. Men som sagts förr, som man känner sig själv känner man andra så givetvis är det upp till er och sådana inslag kanske brukar uppfattas som positivt i era släkter och då är det ju lugnt Glad


  • Äldre 23 Jan 08:39
    #2

    Jag älskar sådanna inslag och har sett det på flera bröllop och aldig har jag sett någon skruva på sig och tycka det är "tråkigt". Alla är där för att de bryr sig om brudlparet och tycker då givetvis det är kul att följa deras resa fram till festen som faktiskt är anledningen till varför alla är där.  

  • sofial­indkvi­st
    Äldre 24 Jan 12:16
    #3

    Jag tänkte mig inte en löjlig bröllopsfilm med endast bildspel av bilder från när brudparet sitter i varsin blöja. Jag tänkte mig en riktig FILM med animeringar från hur vi träffades (för det var rätt kul hur det gick till) roliga inslag och beskrivningar uner förhållandets gång, till hur han friade osv osv.... lite bilder osv såklart ... =) 

  • Angeli­ca och Engin
    Äldre 24 Jan 12:27
    #4

    Vi tänker också ha det...bara att köra på


    sofialindkvist skrev 2013-01-24 12:16:22 följande:
    Jag tänkte mig inte en löjlig bröllopsfilm med endast bildspel av bilder från när brudparet sitter i varsin blöja. Jag tänkte mig en riktig FILM med animeringar från hur vi träffades (för det var rätt kul hur det gick till) roliga inslag och beskrivningar uner förhållandets gång, till hur han friade osv osv.... lite bilder osv såklart ... =)
  • Äldre 24 Jan 12:42
    #5

    Jag skulle nog säga att det kan vara kul, men håll filmen kort.
    Ett par minuter är lååååång tid. Och även om den är bra gjord och kul att titta på så kan det ändå upplevas som att allting stoppar upp, man kanske var inne i en rolig och givande konversation med bordsgrannarna och när filmen tar slut så har man tappat tåden och ingen orkar ta upp den igen...

    Precis som att ha bröllopstårta en bit in i att dansen har börjat, så är allt för långa tal eller andra inslag där man inte kan surra vidare med bordsgrannarna eller andra vänner/släktingar, rejäla stämningsdödare.
    Korta tal, korta bus och spex och sånt är bara kul.
    Men om det blir för långt.... Njä...  

  • 1337Li­se
    Äldre 24 Jan 17:36
    #6

    Jag tror det skulle bli skitkul! Är bildspelet/videon bra gjord med roliga citat och inte allt för lång så blir den säkerligen en succé

  • sofial­indkvi­st
    Äldre 25 Jan 01:04
    #7
    Chicita skrev 2013-01-24 12:42:46 följande:
    Jag skulle nog säga att det kan vara kul, men håll filmen kort.
    Ett par minuter är lååååång tid. Och även om den är bra gjord och kul att titta på så kan det ändå upplevas som att allting stoppar upp, man kanske var inne i en rolig och givande konversation med bordsgrannarna och när filmen tar slut så har man tappat tåden och ingen orkar ta upp den igen...

    Precis som att ha bröllopstårta en bit in i att dansen har börjat, så är allt för långa tal eller andra inslag där man inte kan surra vidare med bordsgrannarna eller andra vänner/släktingar, rejäla stämningsdödare.
    Korta tal, korta bus och spex och sånt är bara kul.
    Men om det blir för långt.... Njä...  
    Ja alltså det är ju ett bröllop och inte en biofilm visning ;) lite halvtrista tal och tappade trådar tycker jag  bara hör till stora fester! :) att själva inslagen inte är helt perfekta är ju det som gör det speciellt, att de små specifika händelserna gör själva arrangemanget :) jag skulle tycka det var dötrist utan ett tråkigt tal av farfar som jag vet kommer prata om hur han bytt blöja på mig och andra pinsamma minnen, och utan de förutsägbara orden och tårarna från farmor..... sakerna som stoppar upp är ju de man minns. Man ska inte vara så rädd för att allt ska vara perfekt och styrt in i minsta lilla minut, det är ju galet. Sen är ju både jag och min m2b sådana som tycker om att bjuda på oss själva, folk förväntar sig det, all vår familj och släkt är sådana som bjuder på sig själva ... ingen lång sittning blir det här inte! så en kort rolig film om hur vi träffades och hu det blev vi och hur vi är som par = JA =) 

    nu gäller det bara att gräva fram alla gamla konversationer, sms, bilder och sånt kul !
  • Äldre 25 Jan 14:02
    #8
    sofialindkvist skrev 2013-01-25 01:04:56 följande:
    Ja alltså det är ju ett bröllop och inte en biofilm visning ;) lite halvtrista tal och tappade trådar tycker jag  bara hör till stora fester! :) att själva inslagen inte är helt perfekta är ju det som gör det speciellt, att de små specifika händelserna gör själva arrangemanget :) jag skulle tycka det var dötrist utan ett tråkigt tal av farfar som jag vet kommer prata om hur han bytt blöja på mig och andra pinsamma minnen, och utan de förutsägbara orden och tårarna från farmor..... sakerna som stoppar upp är ju de man minns. Man ska inte vara så rädd för att allt ska vara perfekt och styrt in i minsta lilla minut, det är ju galet. Sen är ju både jag och min m2b sådana som tycker om att bjuda på oss själva, folk förväntar sig det, all vår familj och släkt är sådana som bjuder på sig själva ... ingen lång sittning blir det här inte! så en kort rolig film om hur vi träffades och hu det blev vi och hur vi är som par = JA =) 

    nu gäller det bara att gräva fram alla gamla konversationer, sms, bilder och sånt kul !
    Jag är inte den som predikar om att allt ska vara perfekt... Snarare tvärt om Tungan ute
    Men det var ditt uttryck:
    sofialindkvist skrev 2013-01-24 12:16:22 följande:
    Jag tänkte mig inte en löjlig bröllopsfilm med endast bildspel av bilder från när brudparet sitter i varsin blöja. Jag tänkte mig en riktig FILM med animeringar från hur vi träffades (för det var rätt kul hur det gick till) roliga inslag och beskrivningar uner förhållandets gång, till hur han friade osv osv.... lite bilder osv såklart ... =) 
    ... som gjorde att det lät som att det skulle bli minst en halvtimmes filmvisning liksom Flört
    Att det händer saker lite då och då är bara kul. Men när det blir långa avbrott som bromsar upp och gör att allt kommer av sig så kan det bli mer störande än roligt.
    Lite korta tal, lite spex osv, det hör till och är trevligt. Men som exempel... Att sitta och se brudparet leka i 25 minuter mitt i middagen... tja det är inte roligt. Det var roligt dom första 3 minutrarna men inte sen...
    Ett par minuters avbrott gör ju inget, det är ju bara att fortsätta prata sen. Men börjar det bli så långt att man funderar på toapaus, då är det svårt att hitta tillbaka till den där trevliga konversationen man hade innan...

    Däremot - om man har blivit placerad mellan två stycken som vägrar prata med en (vilket jag har blivit någon gång) då tar man tacksamt emot långa tal, bildvisningar och allt Flört 
  • sofial­indkvi­st
    Äldre 25 Jan 14:21
    #9
    Chicita skrev 2013-01-25 14:02:26 följande:
    Jag är inte den som predikar om att allt ska vara perfekt... Snarare tvärt om Tungan ute
    Men det var ditt uttryck:
    sofialindkvist skrev 2013-01-24 12:16:22 följande:
    Jag tänkte mig inte en löjlig bröllopsfilm med endast bildspel av bilder från när brudparet sitter i varsin blöja. Jag tänkte mig en riktig FILM med animeringar från hur vi träffades (för det var rätt kul hur det gick till) roliga inslag och beskrivningar uner förhållandets gång, till hur han friade osv osv.... lite bilder osv såklart ... =) 
    ... som gjorde att det lät som att det skulle bli minst en halvtimmes filmvisning liksom Flört
    Att det händer saker lite då och då är bara kul. Men när det blir långa avbrott som bromsar upp och gör att allt kommer av sig så kan det bli mer störande än roligt.
    Lite korta tal, lite spex osv, det hör till och är trevligt. Men som exempel... Att sitta och se brudparet leka i 25 minuter mitt i middagen... tja det är inte roligt. Det var roligt dom första 3 minutrarna men inte sen...
    Ett par minuters avbrott gör ju inget, det är ju bara att fortsätta prata sen. Men börjar det bli så långt att man funderar på toapaus, då är det svårt att hitta tillbaka till den där trevliga konversationen man hade innan...

    Däremot - om man har blivit placerad mellan två stycken som vägrar prata med en (vilket jag har blivit någon gång) då tar man tacksamt emot långa tal, bildvisningar och allt Flört 
    Det låter som att du varit på en hel del bröllop, haha! :) Nä, allt ska ju vara med måtta såklart :D
  • Äldre 25 Jan 14:36
    #10
    sofialindkvist skrev 2013-01-25 14:21:19 följande:
    Det låter som att du varit på en hel del bröllop, haha! :) Nä, allt ska ju vara med måtta såklart :D
    Jepp Flört
    Men inte bara bröllop... Släktträffar, 50-årsfester osv osv... Det är ju i princip samma upplägg...
    ...Stora middagar när förra jobbet hade Sverigeträffar för alla kundklubbsansvariga, tja du förstår nog säkert Tungan ute

    Ja allt är bra i lagom doser Glad
Svar på tråden Video om paret på bröllopsfesten?