• diabol­i
    Äldre 22 Jan 20:08
    6613 visningar
    28 svar
    28
    6613

    de pikar att vi har barfritt. besviken!

    jag och min m2b gifter oss 20 juli. vi har skickat ut save-the-date där länken till vår hemsida står. Alla inbjudna har fått korten och vi valde att skicka ut dem tidigt för att så många som möjligt ska kunna delta. På hemsidan under fliken festen så står det :
     OBS!!
    Vi har valt att ha en barnfri bröllopsfest. Vi hoppas att detta inte skapar några problem och att alla kan delta endå.

    Min m2b har en kusin på åland som har en man och två barn. Jag har träffat henne en gång och upplevde henne som lite rakt på. Hon är väldigt irriterad över att vi har valt en 18+ fest ( hennes barn är 10 och 15). Nu har hon pikat det i vår gästbok med ett inlägg om hur roligt det ska bli att träffa alla i släkten igen men hur himla tråkigt hennes barn tycker att det är att de inte får vara med. Hon avslutar med att skriva att det återigen ska bli roligt att träffas och att hon och hennes man ska bo på samma hotell som de andra i familjen och att de andra har tur som har barn över 18 år som faktiskt får deltaga.

    blir sååååå irriterad.

  • Svar på tråden de pikar att vi har barfritt. besviken!
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 22 Jan 20:18
    #1

    *uck them. Pardon my french. Flört

    Det är ert bröllop, jag kommer absolut INTE ha barn på mitt bröllop! Jag älskar barn men vi vill ha en vuxen fest och då passar det sig inte tycker jag. Skål

    Frågan är hur du ska hantera det? Svar på tal eller låta det vara?? Vad känner du för?

  • diabol­i
    Äldre 22 Jan 20:22
    #2
    SandraElisabet skrev 2013-01-22 20:18:36 följande:
    *uck them. Pardon my french. Flört

    Det är ert bröllop, jag kommer absolut INTE ha barn på mitt bröllop! Jag älskar barn men vi vill ha en vuxen fest och då passar det sig inte tycker jag. Skål

    Frågan är hur du ska hantera det? Svar på tal eller låta det vara?? Vad känner du för?
    Ja det är lite så vi känner. Vi tycker inte att det passar sig. Är man 10 blir det tråkigt efter ett tag och man blir rädd när föräldrarna är onyktra och är man 15 vill man "smaka". Vi ville verkligen från dag 1 ha barnfritt.

    Nä, jag skiter i det. kommer väl mest vara irriterad ett par dagar. alltså, passar det inte så kom inte tack!
  • Limba
    Äldre 22 Jan 20:40
    #3

    Knepigt det där, synd att folk blir så irriterade. Om inte ni vill ha kids där så är det så, gör som ni tänkt. 
    Det är ju faktiskt en vuxen tillställning med folk som dricker alkohol, och inte så barnvänlig miljö alla gånger.
    Har ni bestämt det så kan dom ju välja att anpassa sig eller avstå?

  • diabol­i
    Äldre 22 Jan 20:57
    #4

    det är exakt så jag tänker. min sambo säger att det är väl att skita i men jag kan inte låta bli att irritera mig på det där jäkla gb-inlägget

  • Äldre 22 Jan 22:23
    #5

    Vi gifte oss den 12 december och vi hade också barnfritt, dock ett undantag eftersom min tärna blev gravid efter att jag frågade henne så hennes lilla bebis fick var med, och även det ångrar jag nu i efterhand- då jag verkligen ogillar barn och han grät en hel del när jag var som mest stressad.
    Vi fick otroligt många pikar över att vi hade en åldersgräns och många som valde att inte komma. Men Vi kände att dom som vill dom kommer, speciellt då vi, liksom ni, skickade inbjudningarna väldigt tidigt.

    Men att gå ut i en gästbok och skriva sånt. Det är riktigt illa! Som en här på forumet brukar säga, "har man inget snällt att säga så säg inget"- inte riktigt citat men innebörden är densamma.
    Jag hade haft samma känsla som du har nu. Det räcker med all press och stress som följer med all planering men det värsta under hela våran planering var ju gäster som sa och gjorde liknande saker som din kusin.

    Vill du verkligen ha med en sådan energivampyr?

  • Limba
    Äldre 22 Jan 22:51
    #6
    diaboli skrev 2013-01-22 20:57:42 följande:
    det är exakt så jag tänker. min sambo säger att det är väl att skita i men jag kan inte låta bli att irritera mig på det där jäkla gb-inlägget
    Inte så lätt att släppa sånt, tjejjer har generellt som jag förstått det en tendens att vilja fixa och grejja och göra alla glada och nöjda.
    Men det är ett jäkla bra råd Flört Går det kanske att M2b pratar med kusinen om detta, så ni slipper gliringar, eller är det kanske bäst att släppa det och låta henne reda ut det själv? 

    Grattis memsan!! {#emotions_dlg.flower}
    En månad som man och fru, åh va mysigt!

    Tumme upp på ditt inlägg.
    Detta är ett känsligt ämne för vissa, men jag hör dig!
    Skräck att ett barn skulle gnälla och grina ((som barn brukar göra)) för att dom är rastlösa/ har tråkigt/mm under vigseln eller middagen.. 
     
  • PiaB
    Äldre 23 Jan 09:21
    #7

    Riktigt trist att bete sig så, inte speciellt moget. Jag kan förstå att man blir besviken, barnen inte får följa med, men inte att man inte respekterar brudparets önskan. Det är ju så lätt att bara tacka nej istället om man absolut inte vill vara utan sina barn. Man behöver inte vara dryg. Jag har själv barn och har aldrig haft problem att lämna bort dem om det har behövts. Hoppas ni kan prata med henne och be henne respektera er önskan. Ni gifter er ju inte för att hennes barn ska få gå på bröllop.


  • PiaB
    Äldre 23 Jan 09:24
    #8

    Och försök tänka att det är hon som gör bort sig. Säkert många som läser gästboken och tycker det är en onödig kommentar


  • msE
    Äldre 23 Jan 10:53
    #9

    oh sån onödig kommentar, ibland har man liksom bara lust o svara som personen ifråga förtjänar...

    ( typ i stil med :  oh vilken barnslig kommentar jag tror jag drar in din inbjudan då vi ju tydligt sa att bröllopet var barnfritt moahahaha .. )

    men dom valde ju ändå o komma?? hade jag varit tonårsförälder så hade jag nog tyckt det var skönt med en helg ledigt.. det blir ju rena semestern..

    med sådana människor så e de bäst o köra med teflonmetoden, se till att inget fastnar o helt enkelt ignorera, ni har ju roligare saker att lägga er energi på just nu eller hur?

    Det är ju som skrivits innan inte ni utan hon som gör bort sig när hon skriver som hon gör.

  • Äldre 23 Jan 13:48
    #10

    Man kan inte göra alla glada. Folk kommer alltid ha åsikter, men valet att komma är ju hennes. Strunta i det!

Svar på tråden de pikar att vi har barfritt. besviken!