Vill gifta oss för att göra vårat förhållande enklare, inte för att vi vill.
Jag har en underbar pojkvän som är i den brittiska militären.Vi har större delen av vårat förhållande haft långdistans. Nu bor jag i Sverige och han i England. Han kommer snart bli skickad till en ort nästan längst ut i sydvästra england(långt till allt) och där kommer han förmodligen att stanna några år för utbildning och jobb och kanske om han vill bli skickad till usa några år. Detta är en otrolig möjlighet och dröm som går i uppfyllelse för honom och jag stöttar honom såklart i det MEN vårt förhållande kommer inte bli jätteenkelt och vi vill verkligen vara med varandra. Någon helg då och då med långa resor är inget kul. Eftersom han inte bor i närheten av London så måste det tas buss eller tåg i timmar också... Han som vanligtvis bor långt bort kommer bli ännu längre bort nu :( Jag kan tänka mig att flytta dit för att vara med honom för jag tycker det är kul att uppleva nya platser osv osv. Jag har inget annat här hemma som lockar egentligen.
Den brittiska militären har "militär-kvarter" man kan bo i. Vi kommer tjäna jättemycket pengar om vi bor i ett sådant hus eller lägenhet eftersom man betalar nästan ingenting i hyra, skulle vara underbart! särskilt eftersom det kanske inte blir så lätt för mig att få ett jobb där nere pga att jag inte är engelsk.
Grejen nu är då, för att kunna bo i ett sådan bostad så räcker det inte med att jag är hans flickvän. Jag måste vara hans fru...Jag skulle hemskt gärna vilja bli hans fru en vacker dag och jag tror verkligen att jag kommer att bli det men vi vill inte gifta oss ännu. Båda tycker att vi är för unga(20 år). Men om vi nu skulle göra det så skulle vårat förhållande bli så mycket enklare. Hans jobb kommer han ha i flera år och han vill komma till en "hög position" inom det militära annars så kanske man kunde stått ut ett tag om det bara var under ett par år eller så.
Skall vi gifta oss eller inte? Vi vill ju vara med varandra och kan inte se våra liv utan varandra. Om vi nu skall vill vi båda bara ha det bevisat på papper. Ingen vigsel, inga ringar, inga efternamnsbyte, vi vill heller inte att någon skall veta om det förutom familj då kanske? osv osv. Bara skrivet på papper. Sedan när vi båda gärna vill gifta oss så kan vi ju göra det "igen", så som vi vill ha det och när vi är mogna för det. Förstår ni vad jag menar?
Är vi helt knäppa? är det fel att göra såhär? Någon som varit med om liknande? Hur går en borgerlig tvigsel till om man är från två olika länder?