• martinamy

    Letar fotograf i Eskilstuna med omnejd

    Hej! Jag ska gifta mig i Jädersgården utanför Eskilstuna i september i år. Nu letar vi efter en bra och billig fotograf. Jag vill gärna ha mycket känsla i bilderna och bröllopet kommer att gå lite åt vintage-hållet så jag vill att det avspeglas i fotografierna. Har hittat ett par fotografer, men de är ju så fasligt dyra.

    Jag har egentligen två frågor:
    1. Vet ni någon bra bröllopsfotograf i Eskilstunaområdet? Någon som är bra på att fånga stämningen.
    2. Vad är skäligt att betala för ett "mellanpaket", det vill säga typ porträttfotografering, och cirka 3 timmars fotografering av vigsel och en bit av festen? Kanske också provfotografering.


    MartinaMy ~ följ min bröllopsplanering på martinamy.wordpress.com
  • Svar på tråden Letar fotograf i Eskilstuna med omnejd
  • fotografscottvance

    1)  Tyvärr är det ingen som jag känna som jag kan rekomendera i Eskilstuna.
    2)  Priset till 3 timmes fotografering kan variera från runt 2000 Kr till mer an 8000.  Det berör mycka på fotograf, uttrustning, om dom kör med assistant, osv.   Kom ihåg att en bra uttrustning kan kostar mer an 100.000 kr, så även om 4000 låter mycket, det bli inte så mycket kvar när man har betallit tillbacka uttrustning.

    En tips - du kan sätta upp ett grattis announs på fotosidan angående att du söker fotograf.  Du kan då for fler erbjudande från båda proffs och ikke profs fotograf till olika priser, osv.

    lycka till! 


    scott_vance
  • Solen345

    Vet inte om han ledig i september men jag kan tipsa om en kompis - rafael.byl(at)hotmail(dot)se

  • martinamy

    Tack så mycket för tipset om fotosidan! Har lagt in en annons där nu.


    Och tack för tips om fotograf. Synd att han inte har någon webbplats bara.


    MartinaMy ~ besök min blogg! martinamy.wordpress.com
  • iSusanna

    Vad tycker du är dyrt, då? Svårt att rekommendera annars...

    Vi gifte oss utanför Eskiltstuna och hade en fotograf från Sthlm. Vi ångrar oss inte!  

  • Andy

    Photo By Y håller till i Eskilstuna samt Stockholm.
    Hon fotar bröllop och artister och är väldigt bra på detaljer.
    Vet inte vad hon tar för priser, men det kan ju inte skada att fråga! :)
    Du hittar hennes kontaktuppgifter på www.facebook.com/PhotobyY

    Lyck till 

  • Liiiina

    Kan rekommendera Sofia Wählby som fotade vår stora dag och vi fick helt fantastiska bilder. Hon bor numera i Strängnäs som väl inte är så långt ifrån Eskilstuna? Kolla med henne :) sofiawahlby.se

Svar på tråden Letar fotograf i Eskilstuna med omnejd