• Camben

"All inclusive" lokal i Malmö med omnejd!

Hej!

Nu är man ny här, men tror jag plöjt alla relevanta trådar och tror att denna kan behövas då de flesta andra trådar handlar om att bara hyra lokal:

Vi funderar på att ha bröllopet våren 2014 och vi vill allra helst ha den i en fin lokal i Malmö där även en borgerlig ceremoni ska hållas.

Vi vill inte fixa något på egen hand på själva dagen, så serveringspersonal, städning, bar osv. ska ingå, självklart kan det vara en separat firma som står för det men vi föredrar att det finns ett inarbetat sammarbete mellan dem och lokalen (dryck kan vi köpa själva om det skulle vara ok).

Vi funderar på en ett klassiskt upplägg där man börjar med mousserande+snitt och sedan har en 2-rätters som avlsutas med bröllopstårta. Sedan hoppas vi att det blir lite party/dans och kan vi tänka oss att t ex ge gästerna drinkbiljetter och avsluta med enkel vickningsmat vid ett-två tiden.
    Men vi är självklart öppna för att betala extra för t ex DJ och göra viss del av pyntandet själva osv.
    Viktigt är att det blir en bra fest av det hela :)
    Vi hoppas komma undan med en totalkostnad på max 1000,-/person för mat och dryck - tror ni detta är möjligt? Lokalhyra hoppas vi landar på under 10 000, beroende på hur mycket "extra" man måste göra med den.

Jag har samlat på mig de ställen jag tror kan erbjuda det vi söker (obs! vi har inte besökt någon av dem än) och ni får gärna komma med fler tips och/eller kommentarer om ställena som omnämns:
    - Rönneholmsparken (gamla Bladins)
    - Mat & Vin i Slottsparken
    - Elite hotell
    - Opera Grill
    - Katrinetorp
    - KALK
    - Malmö Museum
    - Druidordern
    Dessa är vi lite osäkra på pga läget:
    - Ärtholmen
    - Heleneholmsslott
    - Ulricedalsgårdens festvåning
    - Flädie Mat & Vingård (Bjärred)
    - Dalby Gästgivaregård (Dalby)
    - Borgeby Slott (Bjärred)
    - Agneshill

Hoppas på att hitta fler likasinnade att utbyta idéer med!
    Solig

Svar på tråden "All inclusive" lokal i Malmö med omnejd!