• Ankan2013

    Bortfall av gäster

    Vi har bjudit 53 personer. Nu vet vi att minst 5 inte kommer och det gör väl inget egentligen men jag är så rädd att fler ska tacka nej för då känns det som det blir för litet.

    Vi har en jättestor lokal och han som ordnar det menar också att den passar för minst minst minst 50 gäster.

    Jag vill ju inte att det ska bli ödsligt. Vi har pratat om att sätta bord längs sidorna med kandelabrer och sånt men det känns så futtigt liksom. Tänk om ytterligare 10 till inte kan komma...då är ju inte något kvar nästan....
    Ledsamt tycker jag. 

  • Svar på tråden Bortfall av gäster
  • SofiaMagdalena

    Ettt bortfall på 10% brukar man rekomendera att räkna med. 
    Ni kan ju bjuda in en andra runda om det är så att många tackar nej när osa datumet varit.

    kandelabrar tar plats och ger stämmning vilket är bra om man har stor lokal.

    Lycka till! 

  • aviman

    Vi fick också plötsliga bortfall, även de som redan OSAt ja, men dagen innan bröllopet så ångrade sig några och på bröllopsdagens morgon så skrev en av makens vänner att han inte tänkte komma längre med en luddig ursäkt.
    Bortfall bör man räkna med. Vi hade en "reservlista" och lyckades fylla några av platserna med kort notis och de ny-inbjudna gästerna var jätteglada över att få komma. Det slutade ju gott i alla fall - vi blev ju gifta! FlörtSolig 


  • Chicita

    Vi fyllde upp lite med reserver (som tipsats om ovan). Ofta har man några som man gärna skulle ha bjudit men som man inte bjuder från första början... Typ jobbarkompisar som man har en riktigt bra relation med men som inte får plats i lokalen pga släktingar man prioriterar, eller som man inte hade råd att bjuda osv.

    Och såna som inte blev bjudna i första steget brukar oftast bli glada över att man faktiskt ville bjuda dom och nu gjorde det när man fick en chans, så dom bryr sig inte så mycket om att dom var på "B-listan"... 

Svar på tråden Bortfall av gäster