• Grodpr­insens brud
    Äldre 20 Jan 12:35
    1198 visningar
    1 svar
    1
    1198

    Tips på bruna eller ljusgula vinflaskor?

    Vi funderar på att dekorera borden med vinflaskor som ljusstakar eftersom vi båda gillar goda viner men nu undrar jag lite.. Vi behöver ju samla ihop lite flaskor så att säga... Är det någon som har tips på ett gott vin där flaskan är med kork och själva flaskan är ljust gul eller chokladigt brun? Helst runt 65 kr eller så.. Vi behöver ju köpa ganska många och jag fyller snart 30 så själva vinet kan nog gå åt innan bröllopet... 


  • Svar på tråden Tips på bruna eller ljusgula vinflaskor?
  • Äldre 20 Jan 13:04
    #1

    Vin är ju så personligt vad man gillar.
    Men här har du en som är rätt ok om du inte vill ha så väldigt sött vin
    El Emperador (Chardonney) 54:-

    El Emperador Chardonnay 

    -------------------------------------------------------------------------------
    Här är en till Chardonney (alltså också ett lite "surare" vin)
    Concannon Glenn Ellen 59:-
    Concannon Glen Ellen Chardonnay Reserve
    ----------------------------------------------------------------
    Sen har du ju mousserande viner också. Finns ju en del relativt billiga
    Här är ett rosévin
    Törley
    Törley Charmant Rosé
    -------------------------------------------------
    Tja det finns många flaskor...
    När vi skulle hitta flaskor till vårt bröllop så köpte vi några superbilliga som "reades ut". Såpass billiga att vi var villiga att hälla ut innehållet bara för att flaskorna var rätt ok Flört 

    Men jag ska ge ett annat tips.
    Vi skaffade overhead-ark (lite styv, tunn plast alltså) och delade varje A4 i två delar och satte under flaskorna.
    Och det var tur att vi tänkte så långt, för annars hade vi haft stora mängder stearin på borden efteråt...
    Och då hade vi ändå valt ljus som inte skulle rinna.
    Men pga att det blev lite lufgenomströmning i lokalen (det blev ju varmt av alla levande ljus) så ställdes dörrar upp och det blev korsdrag. 

Svar på tråden Tips på bruna eller ljusgula vinflaskor?