• Grodpr­insens brud
    Äldre 20 Jan 12:27
    1649 visningar
    2 svar
    2
    1649

    Fågelfrö och Servetter till kyrkan..

    Efter ett tips i en annan tråd här så klickade jag mig in på http://www.napkins-wimmel.com/en/ bara för att kika liksom... Och vips har vi beställt vackra näsdukar med en blåmes på att placera i en korg i ingången till kyrkan. Nu börjar jag få en liten vision för hur vi kan arrangera sakerna där så jag hoppas att det finns ett litet bord i det där lilla förrummet Skrattande

    Min tanke är att ha ett bord med en enfärgad chokladbrun duk och på där ställa

    En vackert skriven skylt på samma pappersom inbjudan med "unplugged wedding"-text typ vänligen stäng av kameror och telefoner..
    En korg med fint upplagda näsdukar enligt småfågeltemat
    En korg eller bricka med de såpbubblor och solrosfrön eller havre som gästerna får blåsa/kasta på oss utanför kyrkan 

    Alternativt får de kasta på oss utanför kyrkan och sedan får värdparet dela ut såpbubblor som gästerna vid bra väder kan blåsa på oss vid ankomst till festen...

    Vad tror ni? 


  • Svar på tråden Fågelfrö och Servetter till kyrkan..
  • Äldre 20 Jan 12:30
    #1

    Det låter jättebra Glad

    Kolla bara med kyrkvaktmästaren eller prästen att det är ok att kasta frön utanför kyrkan.
    Det var inte tillåtet i den kyrka vi gifte oss i pga att det inte gick att städa upp innan nästa bröllop (grusgångar) och så drar det till sig råttor och duvor som skitar ner och förstör... 

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 20 Jan 12:36
    #2

    just det.. Vi får väl se vilket vi gör då =)


Svar på tråden Fågelfrö och Servetter till kyrkan..