• Anonym (orolig brud)

    Tänka på vad alla tycker..

     Jag och min pojkvän ska gifta oss 29juni, vi har börjat planera nu. helt galet, jag är försöker att inte stressa upp mig.


    Jag mår inge bra just nu, går i terapi och allting går upp och ned. Är så rädd att jag inte ska vara tillräckligt lycklig glad, att vi ska bråka att det ska bli fel. Jag är så otroligt rädd för att förstöra något. Rädd att han inte ska tycka jag är tillräckligt intresserad. Men det är så svårt när man vissa dagar bara mår så dåligt att man inte orkar göra något och bara gråter.


    Sen oroar jag mig för hans grekiska släkt. Vad dom kommer tycka om maten, min klänning om den är för mycket för lite. Och hans vänster vänner som är bjudna men endel är väldigt.. stort bröllopp= borgligt.. Men jag tror egentligen inte det är något dom kommer säga ta upp eller så. Det är mest något jag oroar mig för.


    Så jag blir arg när jag tittar på klänning och funderar mest på vad som är "lagomt", för mycket eller för lite. Istället för att fundera på vad JAG vill .


     


    Vill verkligen gifta mig, älskar honom så otrolgit mycket. 
    om bara oron kunde försvinna och det kunde kännas lättare.


     


     

  • Svar på tråden Tänka på vad alla tycker..
  • Hotlena

    Ja det kan vara svårt att koppla bort tankarna om vad alla andra ska tycka, men du måste nog ändå försöka göra det. Det är ju NI som ska gifta er, inte era vänner eller eran släkt. Det är bjudna på fest och tillställning och huvudsaken är väl ändå att få en trevlig kväll. Folk kommer alltid att ha åsikter oavsett hur mycket man försöker anpassa sig. Så det är lika bra att redan från början köra på vad NI vill. Kan vara nyttigt för insönade och åsiktsfulla människor att få uppleva nåt annorlunda.


    Tänk på er i första hand! Ta en klänning du kan känna dig bekväm och snygg i, då kommer du utstråla även det. =) 

  • Chicita

    Det jag lägger märke till när jag är på bröllop är:

    - Hur glada brudparet är och hur kärleken liksom strålar om dom. Och här är det viktigt att dom är bekväma i kläderna dom har på sig också. Så att dom inte står och ser ut som om dom var på maskerad.
    - Om det verkar finnas en röd tråd genom det hela. (Klädkod frack, i en bygdegård med hemlagad buffé känns inte så genomtänkt exempelvis) 
    För den röda tråden ger det en bra balans...
    - Om det är mycket väntetider (brudparet fotograferas efter vigseln i 2 timmar och har sen 30 min restid till festplatsen, exempelvis)
    - Om bordsplaceringen är genomtänkt

    Och det här kan ni bara få till om ni fokuserar på er och era egna åskter och önskemål.
    Om du köper en klänning som du tror att hans släkt skulle godkänna, och sen står och känner dig obekväm hela dagen så är det den där känslan av obekvämhet som alla registrerar.

    Man behöver bara några få saker för att gifta sig. Allt annat är "lull-lull" och inte nödvändigt.
    Du behöver:
    1 - Någon att gifta dig med Flört 
    2 - Godkänd hindersprövning
    3 - En vigselförrättare med vigselrätt

    Sen kan du gifta dig i en sopsäck i en skolmatsal om du skulle känna dig mest bekväm så. Och det har gästerna faktiskt inte något alls med att göra. Flört 
    Det är er dag. Och så länge du och din blivande make är överens om hur ni vill ha dagen så behöver ni inte oroa er så mycket för era gäster. Dom kommer för att fira er kärlek. Inte för att vara modeexperter och döma ut era kläder. Och vad är mer spännande än att få uppleva en annan kultur? Solig 
    Något som kanske kan lugna dig när det gäller hans släkt - är att dom nog är väldigt nyfikna på att se hur ett svenskt bröllop går till. Och att dom vet att det säkert inte kan jämföras med deras.
    Så om jag var som dig så skulle jag ta in så många "typiskt svenska" saker som du bara kan. Både i mat, kläder, dekorationer osv. För då blir det ett äventyr för dom...

    Lycka till.
    Ert bröllop kommer vara helt unikt och jättebra. För det är Ni som gifter er med varandra Solig 

Svar på tråden Tänka på vad alla tycker..