• ElaFye
    Äldre 19 Jan 22:17
    1731 visningar
    3 svar
    3
    1731

    Svensk-Gambiskt bröllop med buffé. Tips!

    Vi ska gifta oss i augusti och tänker ha svensk-gambiskt tema. Middagen ska serveras som buffé och nu behöver jag verkligen tips på vad man kan ha för mat i den svenska delen. Är det någon som har gjort något liknande själv eller har erfarenhet av detta? Förvånande för mig så känns den svenska delen svårast. Jag trodde det skulle vara jättelätt. Kan vara bra att tillägga att det blir ca 90 gäster.

    Tack på förhand. 

  • Svar på tråden Svensk-Gambiskt bröllop med buffé. Tips!
  • Kroati­en2013
    Äldre 19 Jan 22:45
    #1

    Sill, lax, köttbullar, potatisgratäng, jordgubbar, pannkakor

  • MalinM­arkay
    Äldre 8 Mar 15:52
    #2

    Jag och min fästman ska ha svenskt-nigerianskt bröllopstema på vårt bröllop i augusti. Vår buffé kommer innehålla tradiitionell nigerianskt mat som lagas av bekant och en grillbuffe, som vi beställt genom gbgs restaurangskola. Tänker att smakerna på så vis förhoppningsvis passar alla

  • Äldre 8 Mar 16:33
    #3
    MalinMarkay skrev 2013-03-08 15:52:30 följande:
    Jag och min fästman ska ha svenskt-nigerianskt bröllopstema på vårt bröllop i augusti. Vår buffé kommer innehålla tradiitionell nigerianskt mat som lagas av bekant och en grillbuffe, som vi beställt genom gbgs restaurangskola. Tänker att smakerna på så vis förhoppningsvis passar alla
    Förlåt om jag inte svarar på TS kommentar nu...

    MalinMarkay - har ni erfarenhet av Gbgs Restaurangskola? Jag skrev själv ett inlägg med frågor rörande catering i Gbg, men har inte fått några tips än...I alla fall har jag kollat på deras olika bufféer och tycker de verkar jättegoda. Har ni beställt innan, eller hur kom ni fram till att välja dem? Överväger dem starkt själv just nu..
Svar på tråden Svensk-Gambiskt bröllop med buffé. Tips!