• Ankan2­013
    Äldre 16 Jan 11:29
    7016 visningar
    12 svar
    12
    7016

    Dukning tema spets. Fråga om spetslöpare

    Jag har tänkt mig spetstema på vårt bröllop.
    Min brudklänning är i spets, tärnorna skall ha brudslöjebuketter osv.

    Dukningen kommer bestå av vita dukar, spetslöpare, silverkandelabrar, buketter med brudslöja samt pärlband med pärlemorfärgade pärlor på brdet. Låter det fint?

     Men hur skall jag göra med spetslöparna. Var kan jag hitta det för billig slant. De ska alltså gå i mitten på längden liksom och de skall inte vara i virkad spets.

    Det enda jag httat som skulle kunna funka är gardiner på ikea..men de är ju så breda.
    Hur skulle man annars kunna göra? Tacksam för hjälp. 

  • Svar på tråden Dukning tema spets. Fråga om spetslöpare
  • msE
    Äldre 16 Jan 11:56
    #1

    hittade denna

    www.hm.com/se/product/93243

    annars borde det gå att köpa spets på metervara o klippa till själv

  • Ankan2­013
    Äldre 16 Jan 13:57
    #2
    msE skrev 2013-01-16 11:56:52 följande:
    hittade denna

    www.hm.com/se/product/93243?article=93243-A

    annars borde det gå att köpa spets på metervara o klippa till själv
    Åh den är perfekt tror jag. Hade bara hoppats på att hitta billigare men det kanske inte går
  • Äldre 16 Jan 17:19
    #3

    Är det många bord? I så fall hade jag absolut satsat på att kolla runt på second hand efter gamla spetsgardiner och klippt till det själv.

  • Pillan
    Äldre 16 Jan 19:12
    #4

    Kolla denna?: www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx&articleid=29742

  • Pillan
    Äldre 16 Jan 19:14
    #5

    Då kan du köpa hur många meter du vill. 35cm bred så är nog tänkt som panelgardin eller löpare...

  • Ankan2­013
    Äldre 16 Jan 20:50
    #6
    Pillan skrev 2013-01-16 19:14:35 följande:
    Då kan du köpa hur många meter du vill. 35cm bred så är nog tänkt som panelgardin eller löpare...
    Tack, tack, tack.
    Det blir Per.fekt.
  • Yousof­in
    Äldre 16 Jan 21:45
    #7

    Vilka bra tips!! Funderar också på spetstema men vill inte att det ska bli för mkt. Tänker att jag måste koncentrera mig på vissa delar så inte allt blir spets.

  • Ankan2­013
    Äldre 17 Jan 18:28
    #8
    Yousofin skrev 2013-01-16 21:45:50 följande:
    Vilka bra tips!! Funderar också på spetstema men vill inte att det ska bli för mkt. Tänker att jag måste koncentrera mig på vissa delar så inte allt blir spets.
    Ja jag håller med.
    Vi har ingen spets i inbjudningarna el andra trycksaker men håller vintagestilen med snirkliga monogram och sånt. Och brudslöja är ju inte spets men passar i temat. Vi har "bara" spetsdukar och spetsklänning och spetstårta faktiskt
  • Äldre 22 Mar 19:43
    #9

    Du skrev att du ska ha pärlor på borden, var har du hittat dom? Jag är oxå på jakt efter pärlor att dekorera med, men alla jag hittar är där hål i (till halsband) o det vill jag ju inte ha.
     

  • Äldre 22 Mar 23:57
    #10

    Vi har också lite spetstema, hade spets på inbjudningarna, min klänning är helt i spets, har klätt tomma glasbruket med gamla spetsdukar jag köpt på erikshjälpen (blir ljuslyktor) Och funderar på eventuell fler spetsdetaljer, men tror vi kör på vita linnedukar, linneservetter, silverkandelabrar, udda glasvaser från loppis.. Har också sytt 16 meter vimplar att hänga i taket, som jag tycker passar temat :) men för oss blir det nästan lite för mycket med spetsduk. Men de där löparna från HM var väldigt snygga, tycker jag!

  • Äldre 23 Mar 20:11
    #11

    Jag kommer ha vita linnedukar och en 15 cm smal spetslöpare mitt på borden där det kommer stå udda små vaser med olika blommor i. Får se om det är lika snygg i verkligheten som det är i mitt huvud :)

  • Myris
    Äldre 23 Mar 22:23
    #12

    Vad glad jag blev av att titta in här =)

    Nu vet jag ju hur jag vill ha det!
    Vita dukar med spets färgade med te för den "gamla" känslan.

Svar på tråden Dukning tema spets. Fråga om spetslöpare