• Way201­3
    Äldre 15 Jan 13:50
    1509 visningar
    3 svar
    3
    1509

    Strand bröllop måste ha orkester?

    Vi tog i kontakt med en präst som döpt våra barn som vi önskar ska viga oss men vi vill gifta oss vid stranden men han sa att det var bökigt med tanke på att man måste ha orkester? Måste man det?

  • Svar på tråden Strand bröllop måste ha orkester?
  • Alylly­ra
    Äldre 15 Jan 14:17
    #1

    Va? Varför skulle man behöva det? Känns jättekonstigt... Puffar lite på denna tråd så att nån som kanske har haft/ska ha strandbröllop kan se den och svara dig. Solig 

  • Äldre 16 Jan 17:31
    #2

    Kan det vara så att det kanske var i hans egen värld det kändes bökigt? Tråkigt i så fall, en strand är väl en helt fantastisk plats att ha en vigsel på, mitt i skapelsen!


    Självklart behövs ingen orkester, det har man väl i princip aldrig på en vigsel i kykan? På de utomhusvigslar jag har haft, har det varit sladdlös keyboard en gång, en gång gitarr, en gång flöjt och fiol, en gång inspelad musik och för övrigt har vi sjungit psalmerna a capella. Allt går bara man har rätt inställing till det man väljer (man ex inte kräva kyrkorgel på en strand, typ)

  • Äldre 17 Jan 08:41
    #3

    Vi gifte oss utomhus. Vi hade en stereo som spelade ingång och utgångsmusik. Den gick på batterier. Sedan så spelade min lillebror gitarr till psalmer och han sjöng o spelade även en solosång.

    Gör som vi gjorde. Vi testade några olika utomhus för att höra om det lät tillräckligt högt.

    Det du ska tänka på är att det lättare blåser på en strand och det kan få musiken att höra sämre och även prästen kan vara svårt att höra.

Svar på tråden Strand bröllop måste ha orkester?