• johannagbg

    alkoholhjälp!!!!!!!

    Ja ni alla bröllopstokiga =) Hjälp mig med att räkna ut hur mkt jag måste köpa i alkoholväg.

    Fakta:
    Vi kommer att bli ca 90 personer på vårt bröllop. Vi kommer att ha betalbar dvs 10 kronor för öl, cider och vin, sen 20 kronor för groggarna.
    Vi kommer att ha boxvin när det är till betalbaren och flaskor till middagen. Inga barn kommer vara med eller jo några som är runt 16- 18 år.

    Så min fråga är, hur mkt av varje ska jag köpa:
    Flaskor Rödvin
    Flaskor Vittvin
    Öl
    Cider
    Boxvin:
    Baileys:
    Whiskey
    Typ päroncognac:

    TACK för svar snarast!

  • Svar på tråden alkoholhjälp!!!!!!!
  • johannagbg

    Ja det är bra tips, men problemet är att jag ändå har svårt att beräkna =) Skulle vilja att ha någon form av typ kalkylator där man kunde skriva in manuellt =) Eller få det uträknat av någon annan!
    Men men jag får la ge mig i kast med detta.

    tack för svaren!!

  • PiaB

    Det där är jättesvårt att svara på. Jag har också kollat på systemet, men det slutade med att jag suttit och gissat på gästlistan vilka som dricker vin, öl, inte alls o.s.v. Vi har i samråd med restaurangen kommit fram till att gästerna får skriva när de svarar på inbjudan vad de helst dricker till maten så de vet på ett ungefär hur mycket de ska vara beredda med. Det är ju svårare när man ska köpa själv. En restaurang kan ju bara öppna mer om det inte räcker


  • tiger
    johannagbg skrev 2013-01-23 18:03:15 följande:
    Ja det är bra tips, men problemet är att jag ändå har svårt att beräkna =) Skulle vilja att ha någon form av typ kalkylator där man kunde skriva in manuellt =) Eller få det uträknat av någon annan!
    Men men jag får la ge mig i kast med detta.

    tack för svaren!!
    En miniräknare eller excel är bra hjälpmedel.
    Sen om du köper från systembolaget kan du alltid lämna tillbaka om det blir över, så då kan man köpa lite extra utifall att. 
Svar på tråden alkoholhjälp!!!!!!!