• hsmamm­a
    Äldre 15 Jan 06:15
    1811 visningar
    5 svar
    5
    1811

    Festprogram eller inte

    Vi gifter oss borgeligt. Blir kall buffe, några varma rätter, ost och kex etc, och tårta. Vigseln är kl 15. Vi.kommer inte ha någon bröllopsfest, utan blir ovannämda, vin/ oxå. Lite bakgrundsmusik. Vi kommer åka framåt kvällen, runt 21 till hotellet. Blir det konstigt att ha festprogram? Tänkte skriva lite om varje gäst, lite roliga citat etc Gör nog ett eget till barnen som är bjudna Velar och velar

  • Svar på tråden Festprogram eller inte
  • Äldre 15 Jan 07:31
    #1

    Vi kommer att ha lite liknande upplägg som ni, med sen vigsel och middag men ingen direkt fest. Jag funderar också på att ha festprogram, tror att det kan vara trevligt för gästerna att bläddra i. Och även om man skulle ha en fest så är det väl troligen under den tidigare delen av kvällen (dvs middagen) som folk är lite uttråkade/blyga och har tid att kolla i festprogrammet. Glad

  • hsmamm­a
    Äldre 15 Jan 13:17
    #2

    Vad kommer du ha i vigselprogrammet?

  • Äldre 15 Jan 13:54
    #3

    Jag tycker att festprogrammet främst hör till själva middagen (på dom bröllop jag har varit på har jag packat ner festprogrammet direkt efter middagen) så om ni ska ha en middag så tycker jag absolut ni kan ha ett festprogram:)

  • hsmamm­a
    Äldre 20 Jan 08:23
    #4

    Jag har fixat ihop ett festprogram Skrivit med menyn, välkommen, olika roliga saker om kvinnan och mannen, lite roligt om äktenskapet Tror jag även ska ta med lite citat sagt av barn, om kärlek etc Man behöver väl inte ha sånger, för det vill vi inte

  • PiaB
    Äldre 20 Jan 10:33
    #5

    Vi har också funderat på om vi ska ha festprogram eller inte. Vi ska också "bara" ha middag, ingen planerad fest så det kändes lite konstigt med ett festprogram då.


     


    Men nu har vi nog tänkt om Och tänker att det skulle vara kul att presentera gästerna lite, alltså bara hur man känner varandra typ "Lotta, brudens systerdotter". Vet inte om det får plats bara.


    Sedan tänker vi presentera menyn och på framsidan ska vi nog ha en text som vi har på vår hemsida om hur vi träffades.


     


    Man behöver ju inte skriva ut ordet festprogram, Vi skriver nog bara våra namn och datumet och välkommen till vår bröllopsmiddag... Typ


     


     


Svar på tråden Festprogram eller inte