• Äldre 13 Jan 18:22
    1146 visningar
    1 svar
    1
    1146

    Det här med näbbar, hur göra?

    Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra. Jag har två grabbar som vid tiden för vigseln kommer  vara 5,5år och 11,5 år. Det är inga problem för 5-åringen att gå framför oss, men det känns dock lite konstigt med 11 åringen, han är dessutom nästan lika lång som mig. Kan han gå bakom med marskalkarna istället? Och sen kan en väninnas dotter som är lika gammal som femåringen, gå tillsammans med yngsta sonen.
    Hur har ni gjort som har rätt stor åldersskillnad på barnen?

     

  • Svar på tråden Det här med näbbar, hur göra?
  • Äldre 13 Jan 18:37
    #1

    Jag hade frågat den äldste vad han tycker själv.
    Ni behöver ju faktiskt inte bestämma det förrän samma dag. Så han hinner ändra sig flera gånger om han vill. 
    Men ni kan ju ändå prata med väninnans dotter. Om er äldsta pojke vill gå med marskalkerna när dagen kommer så kan han väl göra det.
    Annars kan det se jättefint ut om pojkarna går in tillsammans och sen kommer flickan, eller om flickan går mellan pojkarna...

    Vi ändrade om i hur vi skulle gå in bara någon minut innan dörrarna slogs upp.
    Min brorsdotter hade varit sjuk och fick ett återfall samma dag, så när vi stod ute och väntade på att portarna skulle öppnas så blev hon orolig och ledsen. Så hon fick springa in och sätta sig hos sin pappa istället och så fick dom andra näbbarna (ett syskonpar) gå bredvid varandra istället för att flickorna gick först tillsammans, sen pojken efteråt, tärnorna och sist jag och pappa...
    (vi hade inte ett traditionellt svenskt intågande eftersom det dels passade bättre med temat med överlämning - vilket prästen också instämde i. Och dessutom ville inte maken stå så mycket i centrum.) 

Svar på tråden Det här med näbbar, hur göra?